عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

آمریکایی‌ها پشت‌پرده برای احیای برجام التماس می‌کنند

رضایی گفت: آمریکایی‌ها پشت پرده برای مذاکره و توافق التماس می‌کنند و به وسیله برخی از کشورهای منطقه پیام‌های متعددی برای ادامه روند مذاکرات ارسال کردند.
کد خبر: ۵۶۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰ - 20January 2023

آمریکایی‌ها پشت‌پرده برای احیای برجام التماس می‌کنند«ابراهیم رضایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به تناقض‌گویی مقامات کاخ سفید در موضوع مذاکرات احیای برجام، اظهار داشت: دوگانگی در سیاست‌های ایالات متحده آمریکا موضوع تازه‌ای نیست، از زمانی که موضوعات سیاسی و بین‌المللی را دنبال می‌کرد این رویه مقامات آمریکا را مشاهده کردم.

رضایی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی که ما درخصوص آزادی جاسوسان آمریکایی با این کشور توافقاتی حاصل کردیم، مقامات واشنگتن تناقض‌گویی و عدم انجام تعهدات کشورشان در قبال ایران را در دستور کار قرار دادند و این رویه تا امروز که با موضوع برجام مواجه هستیم ادامه داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز در سیاست خارجی دولت آمریکا سردرگمی به وضوح دیده می‌شود و همین موضوع دلیلی شده تا مشکلات و معضلات داخلی آمریکا تاثیر به‌سزایی در رویکرد سیاست خارجی این کشور داشته باشد، پس در تحلیل مواضع دولت آمریکا ضرورت دارد تأملی به موضوعات داخلی این کشور داشته باشیم.

وی افزود: درواقع ما نمی‌دانیم با کدام آمریکا طرف حساب هستیم، آمریکا بایدن دموکرات یا آمریکا ترامپ جمهوری‌خواه! البته ماهیت استعماری و استکباری آمریکا در هر شرایطی یکسان است و از این جهت برای جمهوری اسلامی ایران تفاوتی نمی‌کند.

رضایی تصریح کرد: تا آنجایی که ما مطلع هستیم آمریکایی‌ها پشت پرده برای مذاکره و توافق التماس می‌کنند، در جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی این موضوعات مورد بررسی قرار گرفت که نمایندگان وزارت خارجه اعلام کردند، آمریکایی‌ها به وسیله برخی از کشورهای منطقه پیام‌های متعددی برای ادامه روند مذاکرات ارسال می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مواضعی که بعضاً سخنگو‌های وزارت امور خارجه آمریکا و کاخ سفید اعلام می‌کنند، مبنی براینکه برجام از دستور کار دولت آمریکا خارج شده است، بیشتر جنبه رسانه‌ای دارد و با هدف عملیات روانی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار