مهلت نام‌نویسی عتبات دانشگاهیان تمدید شد

مهلت ثبت‌نام در بیست‌وسومین دوره عتبات دانشگاهیان تا ۲۹ دی‌ تمدید شد و نتایج قرعه‌کشی از متقاضیان اول بهمن‌ اعلام می‌شود. تاکنون بیش از ۴۱ هزار نفر آمادگی خود را برای تشرف به عتبات اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۵۶۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴ - 18January 2023

مهلت نام‌نویسی عتبات دانشگاهیان تمدید شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مهلت نام‌نویسی در بیست‌ و سومین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات یک روز تمدید شد و متقاضیان تا ۲۹ دی‌ فرصت دارند با مراجعه به سایت لبیک ثبت‌نام کنند.

بر اساس برنامه ستاد عتبات دانشگاهیان، پس از پایان ثبت‌نام، اول بهمن‌ از بین متقاضیان قرعه‌ کشی به عمل می‌آید و اعزام‌ها نیز از هفتم بهمن‌ آغاز می‌شود. در این دوره اعزام‌ها تا روز‌های پایانی اسفند سال جاری ادامه دارد و سفر نوروزی عتبات در نظر گرفته نشده است.

همچنین هزینه این سفر معنوی که بین ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده، قطعی نیست و در صورت افزایش هزینه از سوی سازمان حج و زیارت، این مبلغ نیز بیشتر خواهد شد. البته مسئولان در تلاش هستند تا هزینه این سفر‌ها را نسبت به سفر‌های عادی عتبات کاهش دهند.

مدت سفر عتبات دانشگاهیان هفت شب است که زائران سه شب در نجف اشرف، سه شب در کربلا و یک شب در کاظمین اقامت دارند. در دوره‌های گذشته برای دانشگاهیان وام‌هایی به‌منظور سفر عتبات در نظر گرفته می‌شد که هنوز این وام‌ها قطعی نشده و در صورت نهایی شدن اطلاع‌ رسانی خواهد شد.

به گفته مسئولان ستاد عتبات دانشگاهیان ۴۱ هزار نفر تاکنون برای تشرف به عتبات نام نویسی کرده‌اند که علاقه‌مندان به شرکت در بیست و سومین دوره سفر عتبات دانشگاهیان می‌توانند از اینجا اقدام کنند.

در بیست‌ و دومین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات که سال گذشته صورت گرفت، ۸۰ کاروان به صورت هوایی عازم عتبات شدند که به دلیل بسته بودن مرز‌های زمینی، کاروان‌های زمینی امکان تشرف به زیارت را پیدا نکردند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار