پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌مناسبت بمباران سنندج

قاضی زاده هاشمی به‌مناسبت بمباران هوایی سنندج در ۲۸ دی‌ سال ۱۳۶۵ و شهادت ۲۲۰ نفر از مردم مظلوم سنندج پیامی را صادر کرد.
کد خبر: ۵۶۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸ - 18January 2023

پیام ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران بمناسبت بمباران ۲۸ دی‌ماه سال ۶۵ سنندجبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، در پیام «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران که امروز در یادواره شهدای بمباران هوایی ۲۸ دی‌ماه سال ۶۵ سنندج توسط رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سنندح قرائت شد، آمده است:

بسمه تعالی

سلام بر ارواح طیبه شهدا و درود بر ساحت ایمان ایثارگران

شهادت نقطه اوج و مرتبه کمال سیر و صعود وجودی و برترین صورت تحقق ایثار است. این‌گونه است که با شهادت، تقوا، ایثار، جهاد و مقاومت پیوند می‌خورند و شهیدان را به درجات عالی وجودی می‌رسانند. جانبازان و آزادگان و خانواده‌های معظم ایثارگران نیز که در مسیر پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب گام‌های ارزشمندی برداشته‌اند و با ایمان و اعتقادی راسخ و صبر و شکیبایی بر عهد خویش ایستادگی نمودند الگوهای بی‌بدیل در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌باشند که همواره مایه فخر و افتخار ملت و نظام هستند.

به جرأت می‌توان گفت در تاریخ معاصر جهان، هیچ مردمی را از منظر ایثارگری و شهادت‌طلبی، برابر و هم‌طراز مردم ایران نمی‌توان دانست که در دوران مختلف با جانفشانی و از خودگذشتگی در مسیر اقتدار و عظمت اسلام و انقلاب گام برداشته‌اند و در برابر تمامی توطئه‌ها و اقدامات شیطانی دشمنان این مرز و بوم پایداری و ایستادگی نمودند.

بمباران سنندج توسط رژیم بعث عراق جنایت فجیع و دردناکی بود که منجر به شهادت ۲۲۰ نفر از پاک سیرتان و جانبازی ۱۲۳ نفر از نیکوخصالان ایران اسلامی در استان کردستان شد. سرزمینی که شهدا، جانبازان و آزادگان عزیزی را تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است. هرچند که سال‌ها از آن زمان می‌گذرد ولی یاد آن اقدام جنایتکارانه و ضدبشری، هیچ‌گاه از ذهن و حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد. از اینرو گرامیداشت این روز مقاومت و ایثار سنندج و زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدای معزز و ایثارگری جانبازان معظم این واقعه غم‌انگیز وظیفه‌ای ملی و شرعی است.

ضمن ارج نهادن به مقام شامخ همه شهدا و ایثارگران گرانقدر، برای عرض ارادت به محضر خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران و صیانت از سرمایه ارزنده شهادت‌طلبی و ایثار "یادواره شهدای بمباران سنندج توسط رژیم بعث عراق در سال ۱۳۶۵" را فرصت مغتنمی برمی‌شماریم و یاد و خاطره و مقام و منزلت همه این اسوه‌های ایمان و افتخار را پاس می‌داریم. باشد که از این محفل و یادمان معنوی راه پرصلابت فردای ایران اسلامی را در امتداد قدم‌های راسخ شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان معظم ادامه دهیم.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار