دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

عواقب اقدام غیرقانونی پارلمان اروپا علیه «سپاه»

تصویب قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا علیه سپاه به عنوان بزرگترین نهاد ضدتروریسم جهان، مبنی بر قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های تروریستی نه‌تنها اقدامی خصمانه علیه ایران بلکه یک خودزنی آن‌ها در مواجهه با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۵۶۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۱ - 21January 2023

اقدام خصمانه اروپا علیه «سپاه» به عنوان بزرگترین نهاد ضدتروریسم جهانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: تصویب قطعنامه مداخله جویانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد ضدتروریسم جهان، مبنی بر قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های تروریستی نه تنها اقدامی خصمانه علیه ایران بلکه یک خودزنی آشکار و بدون پرده توسط اروپایی‌ها در روی صحنه و آمریکا و رژِیم صهیونیستی در پشت صحنه در مواجهه با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که پارلمان اروپا بعد از تمامی دخالت‌های پنهان و آشکار خود از زمان آغاز اعتراضات و اغتشاشات در سطح کشور تا امروز در رای گیری کاملا مداخله جویانه و خصمانه و البته با رای مثبت کمی بیش از نیمی از اعضای خود سپاه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. این در حالی است که پارلمان اروپا در شرایطی چنین تصمیمی را گرفته است که این نیرو‌های سپاه پاسداران بودند که با ظهور و بروز داعش در منطقه با ایثار و ازخودگذشتگی خود و با حضور در کشور‌های سوریه و عراق علیه این گروه تروریستی مبارزه کرده و آن را نابود کردند.

البته خشم و ناراحتی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه سپاه به دلیل مبارزه و از بین بردن تروریسم تکفیری داعش در منطقه از همان ابتدا کاملا روشن و مشخص بود، زیرا خود این کشور‌ها از جمله حامیان اصلی و درجه یک این گروه تروریستی در منطقه بودند و با استفاده ابزاری از آن‌ها به دنبال ایجاد تغییرات گسترده در سطح منطقه به خصوص در کشور‌های دوست و برادر ایران ازجمله سوریه و عراق بودند. بر این اساس می‌توان گفت که اقدام سپاه در نابودی آن‌ها موجب عصبانیت آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.

بر این اساس و با توجه به تمامی موارد و مطالب گفته شده آن‌ها بی‌صبرانه منتظر فرصت و موقعیتی بودند تا به تلافی نابودی گروه تروریستی تکفیری داعش به دست سپاه ضربه‌ای به این بزرگترین نهاد مردمی و ضدتروریسم وارد کنند. اینگونه شد که پس از اعتراضات و اغتشاشات اخیر در کشور و به بهانه دفاع و حمایت از اغتشاشگران حملات فراوان و متعددی را در این چند ماه اخیر به کشور به خصوص سپاه پاسداران و نیروی مقاومت بسیج وارد کردند تا در نهایت شاهد بودیم که در انتهای هفته گذشته سپاه را به بهانه سرکوب اعتراضات و اغتشاشات در ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دادند.

البته اقدام کاملا مداخله جویانه و خصمانه پارلمان اروپا فقط به این حرکت خلاصه نشده و آن‌ها در تکمیل اقدامات ننگین و خارج از اصول و قواعد بین‌المللی خود جسارت و بی ادبی خود را به حداکثر خود رسانده و در کنار قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی خواستار این موضوع شدند تا «امام خامنه‌ای» رهبری معظم انقلاب اسلامی، حجت الااسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان و «محمد جعفر منتظری» دادستان کل کشور را به همراه خانواده‌های آن‌ها در لیست تحریم‌های بین‌المللی قرار بدهند.

اما در این میان پارلمان اروپا برای اینکه به این تصمیمات و اقدامات غیرقانونی و خارج از عرف جهانی و بین‌المللی خود وجهه قانونی بدهد آمده و به بهانه نقض حقوق بشر و سرکوب تظاهرات‌کنندگان که باید آن را خواند کنترل اغتشاشات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیرو‌های فرعی آن ازجمله بسیج و نیروی قدس را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده است. اقدامی که در غیرقانونی بودن آن و تبعیض آنیز بودن این تصمیم هیچ شکی وجود ندارد.

دلیل امر هم این است که نیرو‌های نظامی و ارتش رژیم صهیونیستی بیش از نیم قرن است که با اشغال سرزمین‌های فلسطینیان و انجام نسل‌کشی‌های فراوان، متعدد و ادامه دار تا امروز مورد کوچکترین پیگرد قانونی و بازخواستی قرار نگرفتند. همچنین نیرو‌های آمریکایی نیز دست کم با به راه انداختن دو جنگ بزرگ منطقه‌ای و ویران کردن کشور‌های عراق و افغانستان و کشته و زخمی کردن هزاران انسان بی‌گناه از پیگرد بین‌المللی درامان مانده‌اند و این در حالی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نقش اصلی و انکارناپذیری در نابودی تروریسم تکفیری داعش در منطقه داشته را در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفته است.

از طرف دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان که برخی از سران و مقامات این کشور در ماه‌های اخیر با اقدامات غیر دیپلماتیک و تنش آفرین با برخی از ایرانیان فریب خورده و خودفروخته خارج نشین ملاقات داشتند، امروز نیز در خط خبری اعلام کرده که تحریم‌های بیشتری علیه اعضای سپاه در راه است. آن‌ها وعده دادند که انتظار می‌رود وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه خود بر سر تحریم بیشتر اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توافق کنند.

در پایان باید گفت دم خروس اقدامات اخیر اتحادیه اروپا زمانی بیرون زد که آن‌ها آمدند و همکاری دفاعی و امنیتی ایران و روسیه را که در قالب آن تعدادی پهپاد توسط ایران به روسیه ارسال شده بود را دستاویزی قرار دادند تا بر اساس آن هرچه بیشتر جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحت فشار ناجوانمردانه و تبعیض آمیز قرار بدهند تا از این طریق کشورمان را تحت فشار بیشتری قرار داده و به نوعی کمک و حمایت بیشتری از آشوب‌ها و اغتشاشات در ایران به عمل بیاورند. این درحالی است که این اقدام جدید آن‌ها هم همانند سایر طرح‌ها و برنامه‌هایی که سرنوشتی جز شکست نداشت محکوم به ناکامی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها