امشب از شبکه مستند؛

روایتی از نقش فرانسه در اغتشاشات ایران/ «مکرون» روی آنتن می‌رود+ تیزر

مستند «مکرون» که روایتی از التهابات فرانسه در سال‌های اخیر و دخالت مکرون رییس جمهور این کشور در اتفاقات ایران است، امشب ۲۵ شهریور از شبکه مستند پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۱۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ - 16September 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مستند «مکرون»، جدیدترین محصول مرکز مستند سوره، به نویسندگی و کارگردانی سجاد رضازاده  و پژوهش و تهیه‌کنندگی محسن صدر آماده نمایش شد. این اثر امشب ۲۵ شهریور ساعت ۱۹:۱۵ از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و تکرار آن ساعت ۲۴ است.

«مکرون» که اثری تماما آرشیوی به زبان فرانسه و انگلیسی است، بدون تحلیل، صرفا با مستندات موجود، در تلاش است التهابات فرانسه در سال‌های اخیر و دخالت امانوئل مکرون رییس جمهور این کشور در اتفاقات ایران را بدون تعصب و سوگیری به تصویر بکشد.

در نیمه دوم سال ۱۴۰۱، آشوب «زن، زندگی، آزادی» در ایران نیز درگرفت و امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در دفاع از اغتشاشگران، آن‌ها را آزادی‌خواه و مبارز خواند. مکرون در ماه‌های اول دوره دوم ریاست جمهوری‌اش نیز علاوه بر مشکلات گذشته که به اعتراضات و اعتصابات پراکنده در شهر‌های مختلف این کشور ختم شده بود، با چالش جدیدی روبرو شد؛ کشته شدن جوانی به نام نائل به دست پلیس، خشم مردم را دوباره شعله‌ور کرد و این بار اعتراضات و اعتصابات، گسترد‌ه‌تر، خشن‌تر و جدی‌تر شد. حکومت مکرون برای سرکوب اعتراضات دست به خشونت زد و انتشار تصاویر اتفاقات فرانسه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جهان اوضاع را بدتر کرد.

مستند «مکرون» تلاش کرده است تا با توجه به عدد انعکاس کامل وقایع فرانسه توسط رسانه‌های جهان، واقعیت اتفاقات این کشور را از جمله اعمال محدودیت‌های اینترنتی، تهدید شبکه‌های اجتماعی و جریمه خانواده‌های معترضان، با زبان تصویر روایت کند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار