همایش ملی «حکمرانی اسلامی» برگزار می‌شود

همایش ملی «حکمرانی اسلامی» با هدف بررسی ماهیت و مؤلفه‌های حکمرانی اسلامی در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۶۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵ - 21January 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همایش ملی «حکمرانی اسلامی» با هدف بررسی ماهیت و مؤلفه‌های حکمرانی اسلامی، با حضور صاحب نظران این حوزه (چهارشنبه، ۵ بهمن‌ماه) جاری در قم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سیدکاظم سیدباقری دبیر علمی همایش ملی حکمرانی اسلامی درباره این رویداد اظهار داشت: همایش ملی حکمرانی اسلامی توسط پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه و با مشارکت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی،‌ انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم و خبرگزاری رسا با حضور نخبگان و صاحبنظران این حوزه با سخنرانی آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در قم برگزار می‌شود.

وی به تشریح جزئیات این همایش پرداخت و افزود: برگزاری میزگرد علمی همایش با حضور حجج اسلام و آقایان استاد نجف لک‌زایی، استاد محمدجواد ارسطا و دکتر محمود حکمت نیا و رونمایی از فصلنامه حکمرانی اسلامی و آثار پژوهشگاه در این حوزه از دیگر برنامه های این همایش ملی خواهد بود. همچنین تدابیری اندیشیده شده که به حاظران در جلسه گواهی معتبر پژوهشی اعطا شود.

همایش ملی «حکمرانی اسلامی» برگزار می‌شود

دبیر علمی همایش ملی حکمرانی اسلامی، ماهیت و مولفه‌های حکمرانی اسلامی، حکمرانی و نظام‌های معرفتی اسلام، حکمرانی و تجربه نظام جمهوری اسلامی و حکمرانی مجازی را از محورهای این همایش ملی برشمرد و افزود: حکمرانی و نظام اخلاقی اسلام حکمرانی و نظام حقوقی اسلام، حکمرانی و تجربه نظام جمهوری اسلامی، حکمرانی و کارآمدی در نظام جمهوری اسلامی، حکمرانی و ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی، حکمرانی حزبی و جمهوری اسلامی، حکمرانی مردمی و جمهوری اسلامی، حکمرانی ولایی و جمهوری اسلامی، مقایسه تجربه حکمرانی در جمهوری اسلامی و دیگر کشورها نیز از سایر محورهای این همایش ملی است.

براساس این خبر، همایش ملی حکمرانی اسلامی با حضور نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه چهارشنبه شب ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در تالار استاد موسویان(ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به آدرس قم،‌ بلوار ۱۵ خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار می شود و پذیرای علاقمند به مباحث حکمرانی و آینده پژوهی خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار