رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

کارآفرینی و تولید ثروت مشروع شاخه‌ای از جهاد در راه خداست

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه کارآفرینی و تولید ثروت مشروع شاخه‌ای از جهاد در راه خداست، گفت: اقدامات استکبار در زمینه دلسرد کردن جامعه از تولید ثروت و فرزندآوری، یک توطئه است.
کد خبر: ۵۶۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ - 21January 2023

کارآفرینی و تولید ثروت مشروع شاخه‌ای از جهاد در راه خداستبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش حاکمیت‌بخشی به موازین شرعی در رفتار سازمانی، اظهار داشت: براساس آنچه قرآن گفته ثروت زینت است. در آیه ششم سوره مبارکه اسرا از ثروت به‌عنوان یکی از مولفه‌های قدرت یاد شده است و بر این اساس، کسی که پول و فرزند ندارد، پشتش خالی است. این آیه راهبرد ما در زمینه ثروت و فرزند مشخص می‌کند، اما متأسفانه دستگاه استکبار با تبلیغات منفی، در تولید ثروت و فرزندآوری در پی دلسرد کردن ما در این دو حوزه می‌باشد.

وی افزود: اقدامات استکبار در زمینه دلسرد کردن جامعه از تولید ثروت و فرزندآوری، یک توطئه است. امت اسلامی باید با چشم باز این توطئه را ببیند و در جهت حل آن اقدام کند. در صورتی که این توطئه برطرف نشود، در آینده با پیامد‌های منفی آن‌ها روبرو خواهیم شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه ثروت باعث پایداری جامعه است، گفت: براساس آیات قرآن، ثروت نباید در دست کسانی قرار داده شود که فاقد عقل اقتصادی هستند.

وی افزود: فقر مثل جهل بزرگترین دشمن بشر است و ما به همان مقدار که جهل‌زدایی می‌کنیم، نسبت به فقرزدایی نیز باید تلاش کنیم. افتخاری بالاتر از این نیست که یک جامعه اسلامی معرفی کنیم که آن جامعه ضد فقر و ضد ظلم باشد. باید در زمینه فقرزدایی تلاش کنیم و کارنامه درخشان‌تری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی به اهمیت تولید اقتصادی اشاره کرد و گفت: کسانی که تولید اقتصادی می‌کنند، از منظر اسلام دارای ارزش بالایی هستند. حضرت رسول (ص) فرمودند که دنبال کار اقتصادی حلال رفتن مثل نماز خواندن واجب است.

وی افزود: ما گاهی از بمب‌های پولی و مالی بیشتر از بمب‌های نظامی ضربه می‌خوریم. در چنین شرایطی ثواب کسی که در تولید اقتصادی فعال است از کسی که تولید موشک می‌کند، کمتر نیست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به بنگاه‌های اقتصادی فعال در سازمان‌ها اظهار داشت: ثروت‌آفرینی ما باید در چهارچوب شرع مقدس باشد. اسلام ثروت و ثروت‌آفرینی را مورد تاکید قرار داده، اما مشروعیت منابع تولید ثروت و موارد مصرف آن نیز مورد تاکید است.

وی در پایان با اشاره به نقش دفتر صیانت شرعی عنوان کرد: بنگاه‌های اقتصادی ارتش باید مراقب منابع تولید مشروع خود باشد. محل تولید و محل مصرف باید مشروع باشد و لازم است مراقب تولیدات خود در ارتش باشیم. دفتر صیانت شرعی در چنین شرایطی ما را در مشروعیت محل منابع و مصارف راهنمایی می‌کند. برای تولید و مصرف دستورالعمل وجود دارد و ما می‌توانیم فعالیت‌های خود را در قالب این دستورالعمل‌ها توسط دفتر صیانت شرعی مورد سنجش قرار دهیم. ناظران شرعی نباید به کار‌های تشریفاتی در بنگاه‌های اقتصادی بسنده کنند و همچنین از فرماندهان نیز انتظار داریم در این زمینه همکاری حداکثری داشته باشند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار