رئیس سازمان مطالعه و تدوین علوم انسانی سمت:

کتاب «ژئوپلتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» پاسخ‌گوی نیازهای امنیتی است

حجت‌الاسلام مهدی‌زادگان مباحث جغرافیایی استراتژیک علاوه بر جنبه‌های نظری، جنبه عملی دارند لذا باید کسانی به آن بپردازند که اشراف کامل داشته‌ باشند، گفت: کتاب «ژئوپلتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» پاسخ‌گوی نیازهای امنیتی است.
کد خبر: ۵۶۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵ - 21January 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی از کتاب «ژئوپلتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» اثر سردار سید یحیی صفوی رئیس پژوهشگاه و معارف دفاع مقدس در سازمان مطالعه و تدوین سمت برگزار می‌کند.

مهدی‌زادگان: «ژئوپلیتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» پاسخ‌گوی نیازهای امنیتی خواهد بود

در ابتدا، داوود مهدی‌زادگان رئیس سازمان مطالعه و تدوین علوم انسانی سمت با بیان کتاب «ژئوپلتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» نتیجه تلاش‌های علمی و عملی یکی از فرزندان انقلاب اسلامی است، درباره کتاب اظهار داشت: برخی از علوم ساحت نظری و برخی دیگر ساحت عمل دارند اما اینکه افرادی در هردو ساحت تجربه و علم را داشته باشند، کم هستند چراکه غالبا یا مباحث نظری محض و یا عملی است.

بیشتر بخوانید؛
دین اسلام تا سال۲۰۵۰ پرجمعیت‌ترین دین جهان می‌شود

وی تجمیع ابعاد نظری و عملی نویسندگان را نادر دانست و افزود: مباحث جغرافیایی استراتژیک علاوه بر جنبه‌های نظری، جنبه عملی آن ضرورت دارد لذا باید کسانی به آن بپردازند که اشراف داشته‌ باشند.

رئیس سازمان مطالعه و تدوین علوم انسانی سمت با تاکید براینکه سردار صفوی یک کتاب دفاع مقدس و دنیایی از راز و رمز و مسائل مربوط به امنیت و دفاع استراتژیک در سینه دارد، ادامه داد: خوشبختانه سردار رحیم صفوی در این زمینه مطالعه بسیار خوب و علمی داشته است.

کتاب «ژئوپلتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» پاسخ‌گوی نیازهای امنیتی است

مهدی‌زادگان تصریح کرد: کتاب «ژئوپلتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» گردآورنده مباحثی است که اگر نویسنده دستی در میدان داشته باشد خیلی بهتر و دقیق‌تر از کسانی که بحث علمی می‌کنند، صحبت خواهند داشت لذا قوت این کتاب با توجه به تجربه سردار صفوی از دفاع مقدس و میدان عمل است که موجب شده ایشان بدانند چه‌چیزی می‌نویسند که پاسخ‌گوی نیازهای امنیت خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار