اساسنامه «خانه سینما» به‌زودی تغییر می‌کند

اساسنامه پیشنهادی خانه سینما با حضور روسای صنوف مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۶۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹ - 22January 2023

اساسنامه «خانه سینما» به‌زودی تغییر می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهریور ماه سال ۱۴۰۱ شانزدهمین هیأت مدیره خانه سینما به ریاست محمدمهدی عسگرپور معرفی شد، هرچند ۴ ماه از این انتخابات می‌گذرد، اما همچنان مدیرعامل جدیدی برای خانه سینما معرفی نشده است. این در حالی است که طبق پیگیری‌های انجام شده، هیأت مدیره خانه سینما همچنان به دنبال یک گزینه مناسب برای این پست کلیدی در سینمای ایران هستند.

البته این نکته را هم باید یادآور شویم که طبق اساسنامه خانه سینما رئیس هیأت مدیره می‌تواند تا زمانی که مدیرعامل خانه سینما معرفی شود عهده دار وظایف وی در خانه سینما باشد.

نکته قابل‌توجهی که مدتی است در خانه سینما موردتوجه قرار گرفته، تغییر اساسنامه این نهاد صنفی است. در واقع آخرین اساسنامه‌ای که در حال حاضر توسط هیأت مدیره خانه سینما اجرایی می‌شود در تاریخ ۱۵ مهرماه سال ۱۳۹۲ در پنجاه و هفت ماده و ۲۹ تبصره به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما رسید؛ و حالا بعد از گذشت تقریباً ۱۰ سال از تصویب این اساسنامه، قرار است تا دوباره اساسنامه جدیدی برای ادامه کار به تصویب برسد.

برهمین اساس، قرار است فردا دوشنبه سوم بهمن ماه جلسه‌ای با حضور رؤسای صنوف خانه سینما برگزار شود تا اساسنامه پیشنهادی مورد بررسی قرار گیرد.

در دعوت‌نامه‌ای که در اختیار رؤسای صنوف خانه سینما قرار گرفته، آمده است: «روسای محترم صنوف، چنانچه مطلع هستید متن اساسنامه پیشنهادی خانه سینما که توسط کارگروه تدوین و اصلاح اساسنامه نوشته شده بود، برای دریافت نظرات به صنوف ارسال شده است و پس از فرصت یک ماه نظرات برخی از صنوف دریافت شده است. براین اساس از شما و یا نماینده صنف دعوت می‌شود در جلسه روز دوشنبه سوم بهمن ماه ساعت ۱۷ در ساختمان خیابان بهار، برای تصمیم‌گیری درباره اساسنامه پیشنهادی شرکت کنید.»

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها