«تکنولوژی سینما» در خانه سینما رونمایی شد

کتاب «تکنولوژی سینما» اثر مهدی عسگری آستانه در خانه سینما با حضور جمعی از علاقه‌مندان رونمایی شد.
کد خبر: ۵۶۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ - 17December 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «تکنولوژی سینما» درآمدی بر طراحی فنی و مبانی ساخت آکسسوار در فیلم‌های تاریخی، به قلم مهدی عسگری آستانه طراح و مجری صحنه سینما و تلویزیون در خانه سینما رونمایی شد.

در این مراسم جمعی از فعالان و پیشکسوتان عرصه طراحی صحنه، دانشجویان این رشته، اعضای انجمن طراحان فنی و مجریان صحنه سینمای ایران و علاقه‌مندان سینما حضور داشتند.

سارا قراچه داغی مسئول انجمن طراحان فنی و مجریان صحنه، حسین رضایی منتقد، آیدین ظریف طراح‌صحنه و امیر اثباتی از پیشکسوتان عرصه طراحی صحنه از سخنرانان مراسم بودند که نقطه‌نظرات خود را درباره کتاب «تکنولوژی سینما» ارائه کردند.

سپس مهدی عسگری آستانه نویسنده کتاب روی صحنه حاضر شد و با قدردانی از افرادی که در تدوین کتاب او را یاری کردند، گفت: «برای جمع‌آوری مطالب کتابم هیچ منبع داخلی به جز کتاب طراحی فیلم ایرج رامین‌فر پیدا نکردم و ناگزیر به منابع خارجی مراجعه کردم اما بخش اعظمی از کتاب به تجربیات خودم در طول سال‌ها فعالیت در طراحی صحنه برمی‌گردد.»

در پایان مراسم با حضور سخنرانان و نویسنده کتاب «تکنولوژی سینما» رونمایی شد.

کتاب «تکنولوژی سینما» در ۴۴۸ صفحه در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. در این کتاب، همۀ موارد، از شناخت و تاریخچه گرفته تا مواد لازم و طرز ساخت، با دقت نگاشته و شواهدی نیز از فیلم‌های تاریخی ایرانی و خارجی ذکر شده است. جذاب‌ترین قسمت آن، بخش شناخت مواد و چگونگی کاربرد آن‌هاست که می‌تواند در کنار یک کلاس کارگاهی مفید باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار