رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندران:

مردم آمل پرچمدار مقاومت هستند/ حماسه ششم بهمن آمل باعث تقویت نهال انقلاب شد

«ابراهیمی» مردم آمل را پرچمدار مقاومت عنوان کرد و گفت: این نشان دهنده هویت انقلابی و بصیرت مردم این شهر است که همواره در عرصه‌های حساس پای انقلاب ایستاد و در صحنه حضور داشت.
کد خبر: ۵۶۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶ - 23January 2023

مردم آمل پرچمدار مقاومت هستند/ حماسه ششم بهمن آمل باعث تقویت نهال انقلاب شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «محمد ابراهیمی» رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندران شب گذشته در نخستین همایش جامعه پزشکی و سلامت آمل با اشاره به اینکه حماسه ششم بهمن آمل نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است، اظهار داشت: طرح‌های کمونیستی با مقاومت مردم آمل نیز ناکام ماند و با وجود اینکه در جنوب و غرب در حال جنگ بودیم این حماسه به جرأت می‌توان گفت باعث تقویت نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران شد.

وی با بیان اینکه حماسه ۶ بهمن آمل را باید به نسل‌های بعدی انتقال دهیم، عنوان کرد: مردم ایستادند تا بتوانند از آرمان‌هایی که برای آن انقلاب کردند و به خیابان‌ها آمدند تا این نظام را که امروز بعد ۴۴ سال از این انقلاب گذشته بتوانند حفظ کنند و به دست ما به عنوان نسل سوم این انقلاب برسانند.

ابراهیمی مردم آمل را حماسه ساز خواند و اظهار کرد: مردم آمل با ایستادگی توانستند از ورود اجانب، بیگانگان و کمونیست‌هایی که قصد داشتند اهداف شوم اجرا نشده پایتخت را در شهرستان‌های کشور اجرا کنند، جلوگیری کردند.

وی با تاکید بر اینکه حماسه‌ای که مردم آمل آفریدند با هیچ واژه حماسه‌ای قابل وصف نیست، خاطرنشان کرد: از آن روز سربند «هزارسنگر» بر پیشانی این شهر به یادگار مانده است تا همگان بدانند شهر آمل چگونه برای انقلاب ایستاد.

رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندران حماسه ای، چون ۶ بهمن را در تاریخ بدون تکرار خواند و تصریح کرد: اوایل سال ۶۰ که سال‌های ابتدای پیروز‌ی انقلاب بود نشانگر نقش موثر و ارزنده مردمان خطه مازندران خصوصا آمل در شکل گیری و ماندگاری انقلاب اسلامی را نشان کرد و در وصیت نامه الهی سیاسی معمار کبیر انقلاب نیز درج شده و رهبر معظم انقلاب رشادت‌های شهدا و جانبازان آمل را ارج نهاده اند.

وی مردم آمل را پرچمدار مقاومت عنوان کرد و ادامه داد: این نشان دهنده هویت انقلابی و بصیرت مردم این شهر است، که همواره در عرصه‌های حساس پای انقلاب ایستاد و در صحنه حضور داشت.

ابراهیمی به قدرت نفوذ به عنوان عامل مهم در دستیابی به حماسه سازی اشاره کرد و افزود: دشمن در حوزه‌های مختلف با قدرت نفوذ ورود پیدا می‌کند و یکی از این حوزه‌ها حوزه سلامت است که در زمان شیوع و همه گیری کرونا به عینه دیدیم که کادر درمان چه تاثیر مهمی بر زندگی و جان مردم داشتند و از خود گذشتند تا به دیگران میوه زندگی را ببخشند.

وی بسیج جامعه پزشکی را به عنوان یک نهاد مردمی دانست و عنوان کرد: بسیج جامعه پزشکی یکی از نهاد‌هایی است که باید قدتمندانه و قاطعانه در این حوزه ورود پیدا کند چرا که تلاش‌ها و رشادت آن‌ها بر همگان عیان است.

ابراهیمی از افزایش مهاجرت پزشکان ابراز ناراحتی کرد و افزود: نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری مهاجرت کادر درمان را داریم که باید جدی گرفته شود، ما به پزشکی‌مان می‌بالیم اگر این مساله جدی گرفته نشود ممکن است در سال‌های آینده عقب گرد داشته باشیم.

وی بستر مناسب برای صادرات علم را در مازندران مناسب عنوان کرد و متذکر شد: اکوسیستم مناسب و کادر درمان خوب در استان برای جذب توریسم سلامت بستر مناسبی ایجاد کرده است که می‌تواند افراد زیادی برای درمان از خارج کشور به این استان مراجعه کنند و در کنار درمان از طبیعت منطقه لذت ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار