رونمایی از کتاب «هفت در شش» در آمل+ تصاویر

کتاب «هفت در شش» ویژه حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ آمل امروز رونمایی شد.
کد خبر: ۵۶۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸ - 25January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، زنگ چهل‌ویکمین سالگرد حماسه ۶ بهمن آمل همزمان با سراسر استان مازندران با حضور مسئولان، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم امروز در مدرسه ابتدایی شاهد پسران آمل به صدا درآمد.

«سید عباس حسینی» فرماندار ویژه آمل، حجت الاسلام یعقوبیان امام جمعه، حجت الاسلام ابراهیم زاده رئیس اداره آموزش و پرورش، خانواده شهدا و ایثارگران در این مراسم حضور داشتند.

هم‎خوانی سرود ویژه ششم بهمن توسط دانش‌آموزان از مهمترین برنامه‌‎ها بود و همچنین کتاب «هفت در شش» ویژه حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ همزمان با چهل و یکمین سالگرد این رویداد بزرگ رونمایی شد که توسط علیرضا قاسم‌زاده و رقیه آهنگر به رشته تحریر درآمد.

حجت الاسلام یعقوبیان امام جمعه آمل در این مراسم، عنوان کرد: امروزه هرچه داریم به برکت خون شهدا و ایثارگری آن‌ها است زیرا کشورمان از کشور‌های بزرگ در عرصه نظامی، سیاسی، پزشکی، علوم هسته‌ای و دیگر حوزه‌ها است.

وی افزود: آمل شهر شاخص و برجسته در سطح کشور است و پس از نخستین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی دست به کار عظیم زد و توانست بساط کمونیست‌ها را در هم بپیچد.

این مسئول با بیان اینکه دشمنان استکباری در روز‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال از بین بردن کشور و نظام جمهوری اسلامی بودند، تصریح کرد: آمل به لحاظ استراتژیک مورد توجه بوده است و کمونیست‌ها قصد داشتند با در اختیار گرفتن آمل احاطه شمال کشور را به دست گرفته تا به پایتخت کشور برسند.

امام جمعه آمل با اشاره به قدردانی و تشکر امام راحل بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از مردم آمل، رشادت و دلیری‌های آنها، خاطرنشان کرد: باید حماسه اسلامی ششم بهمن بیشتر از گذشته تبیین و تفسیر شود و این حادثه بزرگ در بین نسل جوان، نوجوان و اقشار مردم بازگو و واکاوی شود.

وی با اشاره به سفر سردار احمد وحیدی وزیر کشور برای شرکت در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد حماسه ششم بهمن ۱۳۶۰ متذکر شد: با مطالعه زندگی‌نامه ۴۱ شهید حماسه آمل درمی‌یابیم بسیاری از آن‌ها در سنین جوانی بودند و در وصیتنامه‌شان تأکید بر پشتیبانی از ولایت داشتند.

رونمایی از کتاب «هفت در شش» در آمل

رونمایی از کتاب «هفت در شش» در آمل

رونمایی از کتاب «هفت در شش» در آمل

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها