رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره تجسمی فجر:

«امید» مولفه‌ آثار تجسمی «جشنواره فجر»/ هنر ظرفیت مهم جهاد تبیین است

سهرابی با تاکید براینکه روح بیانیه گام دوم، امید و خوش‌بینانه نگاه کردن به آینده است که این مهم هم در جهاد تبیین مؤثر است و در آثار جشنواره وجود داشت، گفت: هنرهای تجسمی و هنر زبان تاثیرگذاری برای پرداختن به جهاد تبیین است.
کد خبر: ۵۶۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴ - 23January 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور «عبدالرضا سهرابی» مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره، «سیدعباس میرهاشمی» دبیرکل جشنواره، «سیدمصطفی زراوندیان» دبیر بخش تجسم هنر ویژه استان‌ها و «محمد خاجی» مدیر روابط عمومی جشنواره پانزدهم تجسمی فجر برگزار شد.

سهرابی، یاد زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی را گرامی‌داشت و با تاکید براینکه او هنرمند لحظه‌های دفاع مقدس است، سپس فقدان درگذشت عبدالرحیم سیاهکارزاده را یک خسارت برای حوزه تجسمی دانست و اظهار داشت: وقوع انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به زعم همگان انقلابی با تمام وجود بود، چراکه برخی انقلاب‌ها دچار نقصان‌هایی می‌شوند اما انقلاب اسلامی بعد از ۴ دهه فعالیت همچنان استوار و محکم در حال حرکت است.

بیشتر بخوانید؛
بخش طوبی‌زرین ویژه خواهد بود

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره انقلاب اسلامی به بیانات امام خمینی (ره) پرداخت و با بیان اینکه به گفته ایشان انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده است، گفت: انقلاب اسلامی باعث شد یکسری مفاهیم و سلوک وارد عرصه اجتماعی هنر کند. این اتفاق و تلفیق صورت گرفته، بر هنر تأثیر مستقیم داشت و بالعکس این هنر بود که توانست به عنوان رساترین زبان، تأثیرگذار باشد و بتواند اهداف انقلاب را پیش ببرد.

وی تصریح کرد: جشنواره فجر برآمده از همین تفکر و اندیشه است، لذا توانسته در این فضا، جایگاهی را به عنوان آوردگاه هنرمندانی ایجاد کند که می‌توانند خودشان را به ظهور بگذارند.

«امید» مولفه‌ آثار تجسمی «جشنواره فجر»/ هنر ظرفیت مهم جهاد تبیین است

سهرابی با تاکید براینکه محدودیتی در برگزاری جشنواره نداشتیم با بیان اینکه امسال جشنواره فجر پانزدهم در آستانه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود، افزود: روح بیانیه گام دوم امید و خوش‌بینانه نگاه کردن به آینده است که این مهم هم در جهاد تبیین مؤثر است تا یک موضع و موقعیتی را نمایان کند که بسیار کمک‌رسان است لذا زبان هنر در این عرصه تاثیرگذار است. از همه دعوت می‌کنم به افتتاحیه بیایند و از آثار دیدن کنند که دوستان چه فخری را آفریدند و این هوشمندی و آگاهی هنرمندان بود که امسال با توجه به شرایط موجود توانستند ذره‌ای از افتخار را ورق زنند.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی با تشکر از همراهی رسانه‌ها، درخواست کرد این همراهی برای آن چیزی که درخور جشنواره است، ادامه پیدا کند.

سهرابی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره بودجه جشنواره پانزدهم گفت: مبلغ بودجه ابتدا به ساکن، رقمی بیش از ۸ میلیارد در نظر گرفته شد اما با توجه به موضوعاتی که در جلسات شورای سیاستگذاری مطرح شد، این مبلغ به میزان ۱۱ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار