مسوول هیئت رزمندگان اسلام و مدافع حرم خبر داد؛

برگزاری کنگره شهدای مدافع حرم و امنیت در حرم امام خمینی (ره)/ تجلیل از خانواده شهدای فاطمیون و زینبیون

رضوی در نشستی خبری از برگزاری کنگره شهدای مدافع حرم و امنیت با حضور خانواده شهدای جبهه مقاومت در حرم امام خمینی (ره) خبر داد.
کد خبر: ۵۶۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ - 24January 2023

برگزاری کنگره شهدای مدافع حرم در حرم‌امام خمینی (ره)به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «حمید رضوی» مسوول هیئت رزمندگان اسلام و مدافع حرم در نشست خبری پنجمین کنگره شهدای مدافع حرم و امنیت که امروز (دوشنبه) در مرکز رسانه‌ای «عصر» برگزار شد، در خصوص برگزاری پنجمین کنگره شهدای مدافع حرم و امنیت اظهار داشت: با توجه به اتفاقات اخیر کشور، امسال در نظر داریم یادواره شهدای مدافع امنیت را برگزار کنیم. خانواده شهدا از ما توقع دارند یاد و نام شهدایشان را زنده نگه داریم و سعی کردیم این خواسته به حق را با برگزاری یادواره شهدا پاسخ دهیم که به همین مناسبت، از مجموعه‌های مختلف نظامی که در محور مقاومت حضور داشتند به همراه خانواده شهدای محور مقاومت فاطمیون و زینبیون در این مراسم حضور خواهند داشت.

رضوی افزود: مراسم روز پنجشنبه ششم بهمن در آستانه دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی (ره) همراه با نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد و عهد و پیمانی دوباره با امام خمینی (ره) می‌بندیم که پاسدار خون شهدا خواهیم بود.

وی بیان کرد: مجموعه‌های مختلفی ما را در برگزاری مراسم یاری می‌کنند که مهم‌ترینش آستان حرم مطهر امام (ره) و مجموعه سازمان بهشت زهرا (س) است. نیرو‌های مسلح، شهرداری تهران و مجموعه «دختران انقلاب» نیز ما را یاری می‌کنند. این کار کاری جمعی است که توسط مجموعه‌های مختلف همراهی می‌شود.

مسوول هیئت رزمندگان اسلام و مدافع حرم تصریح کرد: سخنران مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» و سردار «حسین رحیمیـ فرمانده انتظامی تهران بزرگ خواهند بود و بخشی را به عنوان خاطره‌گویی داریم که «جواد تاجیک» از رزمندگان محور مقاومت عهده‌دار آن خواهد بود. گروه‌های سرود از جمله «میقات» که در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اجرا داشتند و به همراه اجرای استاد «محمدرضا گلریز» و گروه «حنانه» نیز از جمله برنامه‌ها خواهد بود.

وی یادآور شد: پیکر سه شهید گمنام نیز در این مراسم تشییع خواهد شد. وسیله رفت و آمد برای شهرستان‌های اطراف شهرری شهریار و ورامین که خانواده شهدای فاطمیون حضور دارند در نظر گرفته شده است. در کنار برنامه اصلی، محیطی برای فرزندان شهدا تدارک دیده شده تا در این فضا سرگرم باشند و قصه‌گویی قرآنی برایشان برگزار می‌شود.

رضوی گفت: برگزاری کنگره شهدا در سال‌های گذشته سبب شد در انتقال روحیه شهدا و مرام و مسلک آنان به قشر جوان قدم برداریم و یکی از دستاورد‌های مهمتری که داشتیم برقراری ارتباط نزدیک با خانواده شهدا بود که با مشکلات، نیازمندی و دغدغه‌هایشان آشنا شدیم و در خیریه هیئت رزمندگان توانستیم خدماتی نیز ارائه دهیم.

وی بیان کرد: هر سال هیئت رزمندگان این توفیق را دارد تا برای فرزندان شهدای مدافع حرمی که دوران تحصیل را طی می‌کنند جشن کارنامه را به صورت کشوری برگزار کند. در این جشن فرزندان شهدا به همراه خانواده‌هایشان از سراسر کشور سه روز به تهران می‌آیند و مورد تجلیل قرار می‌گیرند که اخیرا این جشن با حضور خانواده‌های شهدا از ۲۱ استان کشور در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار