رئیس کل دادگستری استان تهران:

سپاه با ریشه‌کن کردن داعش، امنیت را به جهانیان هدیه کرد

القاصی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای امر، ماهیتی مردم‌محور داشته است و بیشترین اثرگذاری را در منطقه و حتی در سراسر جهان در جهت مقابله با پدیده شوم تروریسم دارد.
کد خبر: ۵۶۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ - 25January 2023

سپاه با ریشه‌کن کردن داعش، امنیت را به جهانیان هدیه کردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بهارستان با حضور علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در این آیین با گرامی‌داشت ماه رجب المرجب به فضیلت‌های این ماه اشاره کرد و در عین حال ماه رجب را فرصتی برای خودشناسی، خودسازی و قرب الهی دانست.

مسئولیت‌های اداری و سازمانی فرصتی برای خدمت به مردم است

وی در ادامه سخنان خود مسئولیت‌ها در نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف را فرصتی در جهت خدمتگزاری مردم عنوان کرد و گفت: مسئولیت‌های اداری و سازمانی فرصتی است که خداوند متعال به‌منظور خدمت به مردم در اختیار اشخاص قرار می‌دهد و بر همین اساس باید قدردان پروردگار متعال بود و از این فرصت کوتاه و گذرا در جهت خدمت هر چه بیشتر به مردم و جامعه اسلامی بهره برد.

خدمت در دستگاه قضا فرصتی مغتنم در جهت اجرای عدالت و احقاق حق است

القاصی با اشاره به وضعیت خاص و ویژه دستگاه قضا از حیث ملجاء و محل رجوع مردم بودن، خدمت در عدلیه را فرصتی مغتنم و در عین حال گذرا در جهت اجرای عدالت و احقاق حق دانست و بر ضرورت استفاده هر چه بیشتر و بهتر از این فرصت تاکید کرد.

در دستگاه قضایی باید در انجام امور مردم حریص و پیگیر بود

رئیس کل دادگستری استان تهران ایمان قوی، اخلاص، توکل به خدا، برخورداری از روحیه خستگی‌ناپذیر و داشتن اراده قوی را از جمله ضرورت‌های فعالیت در دستگاه قضا ذکر کرد و گفت: در قوه قضاییه برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم لحظه‌ای درنگ جایز نیست و هر گونه سستی، کوتاهی و اهمال در انجام امورات تاثیر مستقیم بر روند اجرای عدالت و احقاق حق در جامعه به‌دنبال خواهد داشت؛ لذا در دستگاه قضایی باید در انجام امور مردم حریص و پیگیر بود و هوشیارانه گام برداشت و فرصت را مغتنم شمرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مطالبه به‌حق مردم از دستگاه قضا و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی و متولیان امر خدمت‌رسانی به مردم امانت‌داری و معتمد بودن است، اظهار کرد: سیاق و روش کار هر یک از دستگاه‌ها و نهاد‌ها من جمله دستگاه قضا باید به‌گونه‌ای باشد که مردم آن‌ها را در خدمت‌رسانی به خود امین و معتمد بدانند و این اعتماد و امانت‌داری جز با عملکرد خوب و رضایت‌بخش حاصل نخواهد شد.

اطمینان جامعه را صحت عمل متولیان خدمت به مردم به‌وجود می‌آورد

القاصی با تاکید بر اینکه عملکرد مسئولان، اعتماد مردم را رقم می‌زند و اطمینان جامعه را صحت عمل متولیان خدمت به مردم به‌وجود می‌آورد، گفت: شان حضور مسئولان در پست‌های مختلف برای مردم است و بر همین اساس بهترین و در عین حال شایسته‌ترین ارزیاب و معیار سنجش عملکرد مسئولان، مقامات، کارگزاران، مردم هستند

رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برآمده از متن مردم است، اظهار کرد: این نظام، با هدایت و رهبری حضرت امام خمینی (ره) از دل جامعه جوشید و توسط مردم به پاخاست و امروز نیز با درایت و رهبری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توسط مردم اداره می‌شود.

اقدام مذبوحانه غرب علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

وی در ادامه با اشاره به اقدام اخیر غرب علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خدمات مهم، تاثیرگذار و شاخصی را در جهت تامین امنیت جامعه، آسایش عمومی و صیانت، حراست و حفاظت از کیان کشور انجام داده که همین امر سبب شد که دشمن عداوت خود را بروز دهد و در اقدامی مذبوحانه و در عین حال سخیف، این نهاد حافظ امنیت در عرصه داخلی و حتی بین‌الملل را به‌عنوان تروریسم اعلام کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای امر، ماهیتی مردم‌محور داشته و دارد

القاصی با اشاره به خدمات مهم و اثرگذار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت تامین و تثبیت امنیت در منطقه و جهان اذعان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای امر، ماهیتی مردم‌محور داشته و دارد و این نهاد مقدس چیزی جز مردم نیست و هویتی جدای از بدنه جامعه ندارد و بیشترین اثرگذاری را در منطقه و حتی در سراسر جهان در جهت مقابله با پدیده شوم تروریسم داشته و دارد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ریشه‌کن کردن داعش امنیت را به جهانیان هدیه کرد

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به نقش غرب در خلق داعش در جهت ایجاد نفاق در جهان اسلام تصریح کرد: کشور‌های غربی و در راس آن‌ها امریکا، داعش را پرورش دادند، تجهیز کردند و در جهان اسلام رها ساختند تا به این شکل جهان اسلام را نابود کنند؛ اما به‌رغم تمامی تلاش‌های صورت‌گرفته، با مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های عزیزان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دشمن نتوانست به اهداف شوم و پلید خود دست پیدا کند و در نهایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ریشه‌کن کردن این جرثومه فساد که از دل غرب برآمده بود، امنیت را به جهانیان هدیه کرد.

تمامی ارکان و بخش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم‌محور و مردم‌پایه است
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تمامی ارکان و بخش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم‌محور و مردم‌پایه است، گفت: هر شخص در هر کسوتی که در جامعه اسلامی مسئولیتی را تقبل می‌کند، مستمرا باید به خود یادآوری کند که ماموریت او، ارتقاء و تعالی جامعه اسلامی و خدمت به مردم است و بر همین اساس باید با تمام وجود، اخلاص و بدون هرگونه چشم‌داشت و ادعا ظرفیت و توانایی خود را در جهت خدمت به مردم به‌کار گیرد و از هیچ اقدامی به‌منظور رشد جامعه اسلامی دریغ نورزد.

توصیه القاصی به قضات و کارکنان اداری مجموعه قضایی استان تهران

القاصی در بخش دیگری از سخنان خود به قضات و کارکنان اداری مجموعه قضایی استان تهران توصیه کرد تا با صبر، حوصله و روی گشاده شنوای حرف مردم باشند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در همین زمینه عنوان کرد: یک مجموعه قضایی زمانی دارای مشروعیت و مقبولیت است که مردم به آن اعتقاد و اعتماد داشته باشند و با امید احقاق حق و اجرای عدالت به آن مراجعه کنند؛ لذا بر همین اساس کارکنان قضایی و اداری مجموعه قضایی استان تهران باید با گوش شنوا، صبر، حوصله و سعه صدر پذیرای مشکلات و دغدغه‌های مراجعان باشند تا مقدمات صدور رای قضایی بر مبنای عدل و انصاف فراهم شود.

وی در ادامه سخنان خود به اقدامات دادگستری شهرستان بهارستان در جهت کاهش اطاله دادرسی اشاره کرد و گفت: از جمله مسائلی که در دستگاه قضایی سبب بروز نارضایتی در میان مردم شده، مقوله اطاله دادرسی است؛ بر همین اساس، سیاستی که در دستگاه قضا به‌طور خاص و ویژه مورد پیگیری قرار دارد، مساله به‌روز کردن رسیدگی‌ها است تا مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند طعم شیرین عدالت را تجربه کنند.

کاهش فاصله زمانی رسیدگی‌های قضایی از ۱۲۰ روز به کمتر از یک ماه در شهرستان بهارستان

القاصی با اشاره به کاهش فاصله زمانی رسیدگی‌های قضایی از ۱۲۰ روز به کمتر از یک ماه با تلاش کارکنان قضایی و اداری دادگستری شهرستان بهارستان اذعان کرد: کارکنان قضایی و اداری دادگستری شهرستان بهارستان با تلاش همه‌جانبه میزان پرونده‌های معوق و مانده را به کمترین میزان رساندند که البته به این نیز قانع نخواهیم شد و تلاش‌ها برای کاهش موجودی در تمامی واحد‌های قضایی استان تهران ادامه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن قدردانی از رئیس دادگستری و دادستان پیشین شهرستان بهارستان، از مدیران قضایی جدید این شهرستان خواست تا در جهت ارتقاء بیش از پیش مجموعه قضایی استان تهران و اجرای مطلوب عدالت در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

عملکرد دستگاه قضایی تضمین‌کننده عدالت در سایر بخش‌های جامعه است

وی بر اینکه عملکرد دستگاه قضایی تضمین‌کننده عدالت در سایر بخش‌های جامعه است، تاکید کرد و در عین حال به ضرورت استفاده بیش از پیش از ظرفیت مردم در راستای قضازدایی از دعاوی و اختلافات اشاره کرد.

القاصی در همین زمینه با اشاره به ظرفیت خاص و ویژه شورا‌های حل اختلاف در جهت ایجاد صلح و سازش در اختلافات و دعاوی مردم گفت: انتظار مدیریت مجموعه قضایی استان تهران از رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بهارستان این است که در جهت تقویت این نهاد مردمی بیش از پیش اهتمام بورزند تا با توسعه صلح و سازش، امنیت پایدار در جامعه تقویت شود.

ضرورت توجه به ظرفیت ائمه جمعه در جهت قضازدایی از دعاوی و اختلافات مردم

رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت توجه به ظرفیت ائمه جمعه در جهت قضازدایی از دعاوی و اختلافات مردم تاکید کرد و در عین حال با اشاره به بیشترین جرایم دارای فراوانی در این شهرستان گفت: شورای تامین شهرستان بهارستان و شخص فرماندار به‌عنوان رئیس این شورا می‌تواند در جهت هماهنگ‌سازی دستگاه‌ها در جهت کاهش جرایم بسیار اثرگذار باشد؛ لذا تاکید می‌شود که مدیران قضایی شهرستان بهارستان نیز در تعامل با فرمانداری اثرگذاری مطلوب را به‌منظور کاهش نرخ جرایم پرتکرار در این شهرستان داشته باشند.

در پایان این آیین؛ از خدمات هاشم امامی و غلامرضا صادقی، رئیس دادگستری و دادستان پیشین شهرستان بهارستان تقدیر به‌عمل آمد و رحیم علیش‌پور و سید امیر احمدی با دریافت احکامی به‌عنوان رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بهارستان منصوب شدند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار