برگزاری کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در سلماس

کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس با هدف ارتقای توانمندی نویسندگان حوزه ادبیات مقاومت و پایداری در سلماس برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ - 25January 2023

کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در سلماس برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس امروز (چهارشنبه) با حضور «لیلا سپهری» مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت بانوان در دفاع مقدس آذربایجان غربی و «زهرا کرم‌زاده» مسئول واحد اسناد و تاریخ شفاهی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سلماس برگزار شد.

«کرم‌زاده» در ابتدای این کارگاه در باب ثبت خاطرات و تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی به ارائه نکات قابل توجه در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: پرهیز از بزرگ‌نمایی و اضافه کردن نظرات شخصی بر خاطرات رزمنده از سوی نویسنده از موضوعات بسیار مهمی است که حتما باید دقت شود.

وی افزود: بسیاری از خاطرات رزمندگان به مرور زمان به دست فراموشی سپرده می شوند، لذا بایستی از زمان باقی مانده بهترین بهره را برای تاریخ نگاری دفاع مقدس ببریم.

«سپهری» نیز در ادامه این کارگاه آموزشی به اهمیت موضوع فرهنگ مقاومت و پایداری و رسالت نویسندگان این حوزه پرداخت و گفت: قلم زدن در این حوزه متفاوت از سایر کارهای فرهنگی است و باید با اعتقاد قلبی وارد این حوزه شد.

وی افزود: مردم ما به ویژه نسل جوان مشتاق شنیدن مطالبی درباره دفاع مقدس هستند و کتاب های تاریخ شفاهی می توانند بهترین ابزار انتشار یک فرهنگ پویا و کارآمد در جامعه باشند.

در پایان جلسه هر یک از سخنرانان به سوالات و ابهامات شرکت کنندگان در این دوره در خصوص شیوه های مصاحبه و جمع آوری تاریخ و اسناد پاسخ دادند.

این کارگاه آموزشی یک روزه به همت اداره کل حفظ آثار استان آذربایجان غربی و کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهرستان سلماس برگزار شد.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار