مسوول سازمان فضای مجازی بسیج:

رویداد «تولید محتوای دیجیتال بسیج» بزرگ‌ترین اتفاق دیجیتال دنیا/ ۴ هزار فعال فضای مجازی به رویداد آمدند

معین رویداد «تولید محتوای دیجیتال بسیج» را بزرگ‌ترین اتفاق دیجیتال دنیا دانست و با بیان اینکه ۴ هزار فعال فضای مجازی به این رویداد آمدند، گفت: این ظرفیت نشان می‌دهد در فضای مجازی می‌توانیم بر دانش ملی و بومی متکی باشیم.
کد خبر: ۵۶۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ - 25January 2023

رویداد «تولید محتوای دیجیتال بسیج» بزرگ‌ترین اتفاق دیجیتال دنیا/ ۴ هزار فعال فضای مجازی به رویداد آمدندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مسلم معین» رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در نشست خبری مرحله نهایی چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال کشور، اظهار داشت: سازمان فضای مجازی بسیج به‌عنوان یک مجموعه ذیل سازمان بسیج مستضعفین به‌عنوان بزرگترین مجموعه مردم‌نهاد دنیا، کارویژه خودش را در حوزه فضای مجازی روی مردم‌پایه کردن فعالیت‌ها قرار داده است.

وی ایجاد هم‌گرایی، هم‌افزایی و ایجاد شبکه‌ی مردمی فعال در جهت تبیین و تبلیغ ارزش‌های ملی و مذهبی در فضای مجازی را هدف این سازمان دانست و ادامه داد: سازمان فضای مجازی بسیج پیگیر نهضت سواد رسانه‌ای در کشور است که علم این نهضت توسط سازمان بسیج برداشته شده است لذا برای ارتقا سواد رسانه‌ای مردم و تربیت انسان‌های رسانه‌ای کنشگر ماموریت‌های مختلفی را تعریف کرده‌ایم.

معین سرویس‌ها و خدمات مبتنی برفضای مجازی و نهضت تولید محتوا را دیگر ماموریت سازمان بسیج دانست و با تاکید براینکه برنامه امروز ما ذیل نهضت تولید محتوا تعریف می‌شود، گفت: تولیدات بومی، تخصصی در حوزه فضای مجازی دیجیتال که حول محور یک گفتمان است در این رویداد درحال طراحی شدن است.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با بیان اینکه چهار سال از رویداد تولید محتوای بسیج سپری می‌شود، گفت: این برنامه در سه سطح در شهرستان‌ها با اعلام فراخوان جهت شناسایی تیم‌های تخصصی صورت می‌گیرد؛ این تیم‌ها به دبیرخانه شهرستانی معرفی و برترین‌ها به مرحله‌ی استانی راه پیدا می‌کنند. در مرحله شهرستانی تیم‌ها در یک رویداد ۴۸ ساعته رقابت می‌کنند و سپس برترین‌ها به مرحله کشوری می‌رسند.

وی با بیان اینکه امسال برای چهارمین سال متوالی این رویداد در مرحله استانی برگزار شد و در آستانه مرحله ملی آن هستیم، گفت: در مرحله استانی تیم‌ها با یک موضوع از پیش تعریف شده در سه رشته نرم‌افزار موبایلی، بازی موبایلی و پویانمایی تولید محتوا کردند.

معین تصریح کرد: از نظر‌ما با توجه به پهنه‌ای که رویداد دارد این اتفاق بزرگ‌ترین رویداد تولید محتوای دنیا است. این رویداد در ۳۲ مرکز توسط تیم‌های تولید محتوا دنبال می‌شود؛ در مرحله استانی هزار تیم شرکت کننده وجود داشتند که شامل ۴ هزار و ۱۰۰ شرکت کننده بود که نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشت.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی حضور بانوان را ویژگی رویداد دانست و گفت: در بخش پویانمایی۵۶۲ نفر، در بخش بازی‌های موبایلی ۲۲۸ و دربخش نرم‌افزار ۱۳۵ نفر شرکت کننده وجود داشت.

وی درخصوص زمان و مکان این رویداد گفت: ۹ تا ۱۱ بهمن ماه این رویداد در سالن تخصصی تولید محتوای بسیج در لانه جاسوسی سابق با حضور ۱۱۸ تیم و ۶۰۰ شرکت کننده برگزار می‌شود که هرکدام از استعداد‌های درخشان کشور می‌باشند.

معین گروه‌های حاضر در رویداد تولید محتوای بسیج را از متخصصین پویانمایی کشور دانست و گفت: ۴۱ تیم در حوزه پویانمایی، ۳۷ تیم در حوزه نرم‌افزار تلفن همراه و ۲۸ تیم تولید کننده بازی‌های تلفن همراه خواهد بود و برنامه ۷۲ ساعت است و ورک‌شاپ توانمندسازی را برگزار می‌کنیم و سپس شتاب‌دهنده‌ها را جهت حمایت از تیم‌ها در جهت وارد کردن آن‌ها به کسب‌وکار‌ها و اشتغال‌زایی وارد می‌کنیم.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج به تشریح اهمیت این رویداد پرداخت و با تاکید براینکه دانش حوزه دیجیتال به‌اندازه انرژی هسته‌ای مهم است، درباره تحریم‌های اتحادیه اروپا گفت: قطعا تحریم علم اتفاق نخواهد افتاد.

براساس این خبر، این رویداد از ۹ تا ۱۱ بهمن‌ماه در سالن شهید فخری‌زاده واقع در لانه‌جاسوسی سابق برگزار خواهد شد و ۱۲ بهمن فعالیت به کار خاتمه خواهد داد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار