کودکان یمنی؛ قربانیان محاصره و جنگ ائتلاف سعودی

کودکان یمنی اگر از سایه شوم مرگ ناشی از جنگنده‌های ائتلاف سعودی جان به در ببرند، برای ادامه حیات باید با گرسنگی و سوءتغذیه مرگبار دست و پنجه نرم کنند.
کد خبر: ۵۶۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ - 25January 2023

کودکان یمنی؛ قربانیان محاصره و جنگ ائتلاف سعودیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، کودکان در یمن به اشکال مختلف قربانی محاصره جنگ ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان علیه فقیرترین کشور خاورمیانه می‌شوند؛ برخی از کودکان یمنی جان خود را بر اثر حملات ائتلاف سعودی از دست می‌دهند و برخی دیگر که جان از حملات به در برده اند، بر اثر گرسنگی از پای در می‌آیند.

وب سایت انصارالله یمن در گزارشی ازجان باختن سه کودک بر اثر حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به الحدیده خبر داد.

براساس گزارش مذکور، جنگنده‌های ائتلاف سعودی با نقض توافق آتش بس در سواحل غربی به الحدیده حمله کردند که بر اثر این حمله سه کودک یمنی جان باخته و یک کودک مجروح شد.

جنایت علیه یمن به ویژه علیه کودکان یمنی در حالی رخ می‌دهد که هیئت نظارت بر آتش بس سازمان ملل در این کشور حضور دارد.

در حالی که خانواده‌های یمنی هر روز در معرض مخاطرات و ویرانی از خواب بیدار می‌شوند و برای کودکان خود در میانه بحران‌های مرگبار جنگ و فقر تلاش می‌کنند، کودکان یمنی از مهم‌ترین قربانیان ماجراجویی‌های منطقه‌ای عربستان شده اند.

براساس اعلام یونیسف، ۱۲.۹ میلیون کودک یمنی نیازمند کمک‌های بشردوستانه اند و ۳.۲ میلیون کودک نیز بر اثر جنگ در داخل یمن آواره شده اند.

بیش از ۱۶۰ هزار کودک یمنی زیر پنج سال از نظر سوءتغذیه دچار مشکلات جدی هستند و ۲.۲ میلیون کودک یمنی در درجات مختلف با این بحران مواجهند؛ البته براساس گزارش دقیق‌تر بیش از نیمی از کودکان یمنی در کنار خانواده‌های آواره در اردوگاه‌های آوارگان خود در حال مبارزه با سوءتغذیه هستند.

روزانه بیش از هزار کودک زیر ۵ سال به دلایلی مانند سوءتغذیه و بیماری‌های قابل پیشگیری جان خود را از دست می‎دهند؛ به این معنا که هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می‌دهد.

کودکان یمن برای ادامه زندگی در شرایط فعلی به غذا و دارو و درمان پزشکی نیاز دارند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، سازمان ملل اعلام کرد که از مارس ۲۰۱۵ تا سپتامبر ۲۰۲۲ دستکم ۳ هزار و ۷۷۴ کودک یمنی جان خود را بر اثر جنگ از دست دادند.

ضمن این که ۷ هزار و ۲۴۵ کودک نیز معلول شدند.

جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن، این کشور را در یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان قرار داده و آن را به فقر عمیق‌تر و نزدیک به قحطی سوق داده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار