شاعر غزلسرا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دورهمی شعرا در جشنواره شعر فجر کلاس درس است

صالحی با تاکید براینکه شعرا در ذیل جشنواره‌ فجر هم می‌آموزند و هم می‌آموزانند، گفت: دورهمی شعرا در جشنواره شعر فجر یک کلاس درس کامل است.
کد خبر: ۵۶۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰ - 26January 2023

«سمیه صالحی» شاعر غزلسرا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ضمن اشاره به این نکته که در عصر تکنولوژی، گرد هم آمدن شعرا از سراسر کشور در قالب جشنواره‌هایی همچون جشنواره شعر فجر کمک‌ کننده است، اظهار داشت: شعرا در ذیل این جشنواره‌ها هم می‌آموزند و هم می‌آموزانند؛ دورهمی شعرا در جشنواره‌هایی مانند جشنواره شعر فجر، خود، یک کلاس درس است؛ در کنار جشنواره، برگزاری چند کارگاه ملی در سال هم می‌تواند به وضعیت شعر امروز کمک کند.

شاعر مجموعه غزل «ابرهای پا به ماه» با تأکید بر این که شعر نباید صرفا شرح روزمرگی‌های شاعر باشد، گفت: شعر و ادبیات قرار است در مسیر تعالی گام بردارد و زمانی این اتفاق می‌افتد که متولیان امر هم کمک کنند؛ اگر در مسیر نشر شعر شاعران مانع ایجاد شود، این هدف محقق نخواهد شد.

دورهمی شعرا در جشنواره شعر فجر خود یک کلاس درس است

شاعر مجموعه شعر «شیدا» در پاسخ به پرسشی درباره موضوعیت داشتن یا نداشتن قالب در وجه اندیشگی و ارسال پیام شعر، اشاره کرد: به اعتقاد من آنچه اهمیت دارد، نوع نگاه و بیان شاعر است و قالب صرفا به‌عنوان ابزاری برای بیان اندیشه شاعر، نقش چندان مهمی در رسانندگی پیام شعر ندارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها