رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

نقش موزه‌های دفاع مقدس حفظ و نگهداری هویت ملت ایران است

«قاضی‌زاده هاشمی» گفت: نقش موزه‌های دفاع مقدس حفظ و نگهداری هویت ملت ایران و هویت بخش است، یعنی اینجا فقط یک موزه برای دیدن نیست؛ اینجا هم هویت واقعی ملی ایران را به نسل‌های بعدی یادآوری می‌کند و هم واقعیت‌ها را به چشم و گوش جهانیان می‌رساند.
کد خبر: ۵۶۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ - 26January 2023

نقش موزه‌های دفاع مقدس حفظ و نگهداری هویت ملت ایران است«سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: به نظر من واقعی‌ترین روایت از تاریخ که آغشته به افسانه نیست، روایت سال‌های اخیر ملت ایران در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس است که باید برای مردم علی‌الخصوص نسل جوان تبیین شود.

وی افزود: برخی به جای اینکه این تاریخ را به درستی برای فرزندانمان تبیین کنند، گذشته دوری را روایت می‌کنند که بعضا هم دقیق نیست و تاثیری هم بر زندگی مردم ندارد. اما دفاع مقدس، دفاع از حرم، بمباران دشمن، مردم بی گناه نمازگزار و غیره، واقعیت‌هایی است که نسل امروز با چشمان خود دیده‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: نقش موزه‌های دفاع مقدس حفظ و نگهداری هویت ملت ایران و هویت بخش است، یعنی اینجا فقط یک موزه برای دیدن نیست؛ اینجا هم هویت واقعی ملی ایران را به نسل‌های بعدی یادآوری می‌کند و هم واقعیت‌ها را به چشم و گوش جهانیان می‌رساند.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه اقدامات ارزنده‌ای در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان صورت گرفته اما این راه هنوز باید ادامه و توسعه پیدا کند،اینجا هزار روایت را تبیین کردند؛ اما ده هزار روایت دیگر فقط از مردم بزرگ همدان، شهر به شهر و روستا به روستا باید تبیین شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: همدان در دوران دفاع مقدس پیشتاز بوده و می‌توان نقش شهرها و روستاهای آن را در دفاع مقدس تبیین کرد، امیدوارم همت عوامل اجرایی این امر بالا باشد و این مسیر را پرقوت ادامه دهند و ما هم بتوانیم یاری‌اشان کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار