استاندار مرکزی:

رسانه‌ها در شناسایی توانمندی‌ها نقش اصلی را دارند

استاندار مرکزی گفت: در شناسایی توانمندی‌ها رسانه‌ها می‌توانند نقش اصلی را داشته باشند و در تبیین اهداف دشمن نیز حتماً رسانه‌ها نقش اول را دارند و در خط مقدم هستند
کد خبر: ۵۶۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ - 26January 2023

ملتی که خود، دشمن و زمانش را بشناسد مقتدر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، «فرزاد مخلص‌الائمه» استاندار مرکزی امروز (پنج شنبه) در آئین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان مرکزی با بیان اینکه ایام سالگرد انقلاب اسلامی ایام مهمی در تاریخ امت اسلامی و جهان است اظهار داشت: انقلاب اسلامی نباید در جمهوری اسلامی متوقف شود و نگاه انقلابی و تحول‌گرایانه‌ای که انقلاب بر اساس آن شکل گرفت همواره باید وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر ملتی سه مؤلفه را خوب بشناسد هیچ تهدیدی آن را از پای در نخواهد آورد که این مؤلفه‌ها عبارت‌اند از اول اینکه خود را خوب بشناسد، دوم اینکه دشمنان را خوب بشناسد و سوم اینکه زمان خود را بشناسد.

استاندار مرکزی تأکید کرد: اگر شناخت نسبت به سه مؤلفه خود، دشمن و زمان وجود داشته باشد این ملت مقتدر است و کوران حوادث بر او غلبه نخواهد کرد و به نظر می‌رسد با تمام ابزارهای سخت و نرمی که الآن در دنیا به حرکت درآمده‌اند و کشورها را یا در مسیر پیشرفت یا در عقب‌ماندگی نگه داشتند رسانه‌ها و این سه مؤلفه نقش کلیدی را دارند.

مخلص‌الائمه ابراز داشت: در شناسایی توانمندی‌ها رسانه‌ها می‌توانند نقش اصلی را داشته باشند و در تبیین اهداف دشمن نیز حتماً رسانه‌ها نقش اول را دارند و در خط مقدم هستند و همچنین در زمان‌شناسی این رسانه‌ها هستند که می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

وی تصریح کرد: هر جریان رسانه‌ای علاقه‌مند به‌ نظام و امیدوار به آینده انقلاب وظیفه‌ی بسیار مهم و جدی‌ای را در این زمینه به بر دوش دارد که شاید یک برداشتی از فریضه‌ی جهاد تبیین همین نگاه باشد که بتوانیم این سه مؤلفه را خوب بشناسیم و بشناسانیم.

این مسئول با اشاره به اهداف دشمن در حوزه عملیات روانی افزود: ما در اسلام عملیات روانی را مشروع نمی‌دانیم و اساساً چیزی به این عنوان در نظام دینی ما پذیرفته‌شده نیست، اینکه به جامعه و مخاطب جوری القا کنیم که برخلاف واقعیت برداشت و درکی داشته باشند این مشروع نیست.

مخلص‌الائمه ابراز داشت: ما با عملیات روانی مقابله می‌کنیم اما خودمان عملیات روانی انجام نمی‌دهیم به این معنا که بخواهیم جریان فکری جامعه و افکار عمومی را خلاف واقعیت هدایت کنیم.

وی ادامه داد: البته در بیان و تبیین حقایق و واقعیت‌های جامعه و شناخت نقاط ضعف و قوت خودمان و دشمن حتماً باید از تمام ابزار سخت و نرم استفاده کنیم.

استاندار مرکزی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حوزه نظام اجرایی استان خود را متعهد به همراهی و همکاری با جریان رسانه‌ای متعهد و انقلابی می‌دانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار