مسئول سازمان بسیج رسانه کشور:

بزرگ‌ترین ائتلاف رسانه‌ای دنیا علیه جمهوری اسلامی شکل‌ گرفته است

کارآموزیان گفت: امروز در یک جنگ تمام‌عیار ترکیبی و رسانه‌ای قرار گرفته‌ایم و شاهد بودیم که در ماه‌های اخیر بزرگ‌ترین ائتلاف رسانه‌ای دنیا علیه جمهوری اسلامی شکل گرفت.
کد خبر: ۵۶۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲ - 26January 2023

بزرگ‌ترین ائتلاف رسانه‌ای دنیا علیه جمهوری اسلامی شکل‌گرفته استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «مرتضی کارآموزیان» مسئول سازمان بسیج رسانه کشور امروز (پنج‌شنبه) در آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان مرکزی اظهار داشت: باید جهاد تبیین را نهادینه کنیم و در ابتدا باید این جریان سازی را از رسانه شروع کرد یعنی سطح سواد و رفتار رسانه‌ای را در جامعه بهبود ببخشیم.

وی ادامه داد: امروز در یک جنگ تمام‌عیار ترکیبی و رسانه‌ای قرارگرفته‌ایم و شاهد بودیم که در ماه‌های اخیر بزرگ‌ترین ائتلاف رسانه‌ای دنیا علیه جمهوری اسلامی شکل گرفت.

کارآموزیان تصریح کرد: اندیشکده‌های مختلفی در دنیا علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند که یکی از این اندیشکده‌ها چند عامل را در جمهوری اسلامی معرفی می‌کند که برای ضربه زدن بر روی آن تمرکز کنند که اولین حوزه آن رسانه است.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور خاطرنشان کرد: البته ما در جمهوری اسلامی چه در حوزه مدیا و رسانه و چه در بخش تولید محتوا چیزی کم نداریم اما متأسفانه در حوزه مفاهیم مشکلاتی احساس می‌شود.

وی ابراز داشت: در حوادث اخیر برای اولین بار آمریکایی‌ها به حمایت‌های میلیون دلاری در بحث رسانه اعتراف کردند ازجمله کمک‌های اطلاعاتی، فنی و رسانه‌ای که نشان می‌دهد تمرکز ویژه‌ای بر این بخش دارند.

کارآموزیان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی راهکار برون‌رفت از این فتنه و جنگ شناختی را جهاد تبیین می‌دانند کما اینکه ایشان در سال جاری تاکنون ۳۸ بار در خصوص بحث رسانه و روایتگری ایراد سخنرانی داشتند.

این مسئول با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلط بر افکار عمومی، ایجاد اختلال محاسباتی، ترویج سبک زندگی غرب و جلوگیری از الگوپذیری از انقلاب اسلامی را ازجمله اهداف جنگ رسانه‌ای دشمن برشمرد و افزود: ما باید در این شرایط الگوسازی، مطالبه گری و فرصت ساری کنیم و تبیین حقایق و آگاهی بخشی را دستور کار داشته باشیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور تأکید کرد: در حوزه جهاد تبیین در عرصه‌ی نشاط و امیدآفرینی باید ورود جدی داشته باشیم و وظیفه‌ی جشنواره ابوذر هم تاکنون همین بوده و تلاش داریم در سال آینده جشنواره را به رویداد رسانه تبدیل کنیم چراکه امروز با وجود فعالیت‌های خوبی که صورت می‌گیرد اما اثر هم‌افزایی رسانه‌ای نامشهود است و باید این حوزه را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: خبر خوب جزو محورهای اصلی جشنواره ابوذر در سال آینده خواهد بود چرا که در حال حاضر با پمپاژ اخبار ناامیدکننده و دروغ از سوی رسانه‌های معاند مواجه هستیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور همچنین با بیان اینکه استان مرکزی مهد مفاخر است افزود: ۲۰۸ رسانه در استان مرکزی به ثبت رسیده و بیش از ۱۵۰ فعال رسانه‌ای بزرگ در این استان فعالیت می‌کنند همچنین ۱۳ شهید رسانه‌ای دارد و بیشترین شهدای روزنامه جمهوری اسلامی مربوط به استان مرکزی هستند.

کارآموزیان با شاره به مشکلات اصحاب رسانه متذکر شد: خبرنگاران جزو ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند و با مشکلات معیشتی، بیمه و مسائلی از این دست مواجه‌اند اما وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم در همه‌ی عرصه‌ها از مبارزه با کرونا تا سیل و زلزله پیشگام هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار