رهبر ارشد داعش در سومالی به هلاکت رسید

منابع آمریکایی گفته‌اند که موفق به کشتن رهبر گروه تروریستی داعش در سومالی شدند.
کد خبر: ۵۶۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ - 27January 2023

رهبر ارشد داعش در سومالی به هلاکت رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد که که نیرو‌های عملیات ویژه این کشور روز گذشته (پنج‌شنبه) یکی از رهبران ارشد داعش را در یک حمله بالگرد در منطقه دورافتاده سومالی هدف قرار داده است.

منابع آمریکایی هویت این مرد را «بلال السودانی»، از رهبران داعش که در سومالی فعالیت می‌کرد، اعلام کردند.

فرماندهی ایالات متحده در آفریقا در بیانیه‌ای خبری اعلام کرد که ارتش ایالات متحده یک عملیات ضدتروریسم موفق در سومالی انجام داده است.

انتظار می‌رود کاخ سفید نیز به زودی اعلامیه‌ای را در این ارتباط منتشر کند.

فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در آفریقا در بیانیه خود گفته است که هیچ غیرنظامی در این عملیات زخمی یا کشته نشده است. این مقام آمریکایی همچنین گفت که هیچیک از نیرو‌های آمریکایی در این عملیات آسیب ندیده‌اند.

با وجود شکست داعش در عراق، اما هسته‌ها و گرو‌های وابسته به این گروه تروریستی همچنان در بخش‌هایی از دیگر کشور‌ها از جمله در برخی کشور‌های آفریقایی مانند سومالی و نیجریه همچنان مشغول به فعالیت هستند.

پیشتر و حدود یک ماه پیش نیز، به دنبال انفجار بمب در یک کلیسای پروتستان در شهر کاسیندی در شمال شرق جمهوری دموکراتیک کنگو در اواخر دی در مجاورت مرز اوگاندا، ۱۷ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند و پس از این حادثه «ریتا کتس»، مدیر سازمان غیردولتی «SITE Intelligence Group» که فعالیت آنلاین گروه‌های تروریستی را ردگیری می‌کند، در توئیتر نوشت: گروه داعش در منطقه آفریقای مرکزی، مسئولیت انفجار مرگبار در کلیسای شهر کاسیندی را برعهده گرفت. داعش مدعی شده که پیکارجویان این گروه، یک بمب دست‌ساز را در این کلیسا کار گذاشته و منفجر کرده و باعث کشته و زخمی شدن چندین و چند مسیحی شده‌اند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار