رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه:

اقدام پارلمان اروپا خلاف قوانین بین‌المللی است

عبدلیان‌پور گفت: اقدام پارلمان اروپا خصمانه و بدعت خطرناکی است که یک سازمان رسمی و منحصر به فرد در مبارزه با تروریسم و از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی را با آن اقدام خلاف قوانین بین المللی و زشت خود، تروریسم خطاب کردند.
کد خبر: ۵۶۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰ - 27January 2023
اقدام پارلمان اروپا خلاف قوانین بین‌المللی استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «حسن عبدلیان‌پور» رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در همایش «بررسی و نقد حقوقی رویکرد مجامع امپریالیستی حامی تروریسم دولتی»، اظهار داشت: اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خصمانه و بدعت خطرناکی است که می‌تواند آغازگر اقداماتی خلاف منشور سازمان ملل متحد باشد.
 
عبدلیان‌پور افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نیروی رسمی نامید شده است.
 
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تصریح کرد: مرکز وکلا در این باره انفعال ندارد و مقابل این اقدامات خصمانه استکبار موضع‌گیری شفاف دارد و آن را از باب حقوقی و به ویژه حقوق بین الملل توسط جامعه وکلا دنبال خواهیم کرد.
 
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در ادامه گفت: اقدام یک وکیل نابخرد در کشور سوئد که به کتاب مقدس مسلمانان توهین کرد را محکوم می‌کنیم و نسبت به آن موضع‌گیری شدیدتری خواهیم داشت.
 
وی تأکید کرد: مسلمانان به‌ویژه وکلای مسلمان و وکلای عضو مرکز و کانون وکلا از ادیان رسمی در ایران برنمی‌تابند که به کتاب مقدس آن‌ها توهین شود.
 
عبدلیان‌پور اظهارداشت: صدای دموکراسی برخی کشور‌ها گوش دنیا را کر کرده، اما از توهین به چند میلیارد مسلمان حمایت می‌کنند. این عمل را از محاکم و محافل بین‌المللی دنبال خواهیم کرد و امیدوارم وکلا نسبت به آن‌ها موضع‌گیری کنند و در این خصوص از سوی وکلا بیانیه‌ای در محکومیت امضا و صادر شده است.
 
اقدام سفیهانه پارلمان اروپا مغایر با قوانین حاکم بر روابط بین‌الملل است
 
در این همایش سهراب انبارکی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت: این اقدام سفیهانه پارلمان اروپا که مغایر با قوانین حاکم بر روابط بین‌الملل است، محکوم می‌کنیم و جامعه حقوقدانان توهین به قرآن را محکوم می‌کنند.
 
وی ادامه داد: این توهین نه تنها به اسلام که توهین به همه ادیان آسمانی است، زیرا قرآن تکمیل‌کننده سایر کتب آسمانی است.
 
انبارکی اضافه کرد: توهین به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد انقلابی و جان بر کف که از آغاز انقلاب، پاسداران عضو آن جان در طبق اخلاص گذاشتند، امری سفیهانه است.
 
وی یادآور شد: از حادثه ترکمن صحرا و جنگ تحمیلی و جنایات منافقین علیه این نهاد و مبارزه جانانه با جرثومه غرب یعنی داعش و شهادت حاج قاسم و همراهان؛ همه و همه نشان می‌دهد که سپاه خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده است.
 
انبارکی تأکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقابل تروریسم دولتی و تروریسم بین‌المللی مقاومت کرده و امروز بشریت مدیون جانفشانی این نهاد است.
 
رئیس بسیج حقوقدانان کشور افزود: وقتی بر دیوار کلیسا در سوریه توسط زن مسیحی نوشته شد؛ مسیح آرام بخواب که فرزندان حضرت زهرا هستند که از ناموس ما دفاع کنند، از روح بلند حاج قاسم و جان بر کف پاسدار خبر می‌دهد.
 
در ادامه این همایش، احمد مؤمنی‌راد دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و دبیر هیئت عالی گزینش کشور، ابراهیم عزیزی نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سردار حسین دقیقی مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استاد دانشگاه و عبدالحسین صفایی وکیل پایه یک مرکز وکلای قوه قضائیه و مدرس دانشگاه، از منظر حقوقی به این اقدام پرداختند.
 
مصوبات پارلمان اروپا قابلیت اجرایی ندارد
 
احمد مؤمنی‌راد دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در این میزگرد گفت: ما در این مقطع از تاریخ درگیر یک جنگ تمام عیار ترکیبی تمدنی هستیم. این مواجهه، مواجهه دو تمدن است و جنگ باید در این چارچوب تعریف شود. بخشی از آن هم جنگ حقوقی است، یعنی حقوق به مثابه ابزار جنگ.
 
وی افزود: کشور‌های قدرتمند زمانی نیروی نظامی به کار می‌گرفتند، اما اکنون برای تقابل با کشور‌هایی که از منظر آن‌ها همسو نیستند، از حقوق استفاده می‌کنند. دشمنان با حقوق در موارد مختلف از جمله در اقتصاد و حقوق بشر به جنگ آمده‌اند.
 
مؤمنی‌راد تصریح کرد: ما در کشور در بحث حقوق بشر کامل نیستیم، اما از نظام سلطه شاهد رفتار دوگانه در خصوص حقوق بشر هستیم. مصوبات پارلمان اروپا قابلیت اجرایی ندارد و اگر شورای اروپا توصیه آن را بپذیرد، قابلیت اجرایی می‌یابد.
 
این استاد دانشگاه افزود: یک عنصر سپاه، سردار سلیمانی بود که قهرمان مبارزه با تروریسم در دنیاست. این تناقض است که سردار سلیمانی را تروریست اعلام و وی را ترور کنند. این تناقض چگونه حل می‌شود؟ در جنگ بالکان و جنایت علیه مردم بوسنی، سپاه وارد میدان شد. بارزانی با سردار سلیمانی تماس گرفت که اگر امروز نیایی فردا داعش کردستان را اشغال می‌کند و او نگفت که کرد هستند یا فارس، سنی هستند یا شیعه.
 
استاد دانشگاه تهران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی غیر از کمک به مردم بوسنی و سوریه و یمن و افغانستان و عراق کاری نمی‌کند و با موشک و پهپاد و فعالیت‌های فضایی حیرت را در دنیا ایجاد کرده است. مؤمنی‌راد افزود: پارلمان اروپایی و قبل از آن آمریکا که نیروی قدس و سپاه را تروریست اعلام کرده بود، اقداماتشان از روی استیصال است، زیرا توطئه‌های آن‌ها علیه جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران نتیجه نداده است.
 
وی تأکید کرد: تحریم دارو و غذا همه جا بداخلاقی و امری مذموم است، اما آمریکا ما را در این خصوص تحریم کرده است.
 
این استاد دانشگاه ادامه داد: بند‌های یک، چهار و هفت ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد توسط پارلمان اروپایی در قطعنامه‌ای که علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشته، نقض شده است؛ بند‌هایی که استقلال کشور‌ها و عدم مداخله در امور داخلی کشور‌ها و ممانعت از هر امر و روشی که ممکن است مواجهه کشوری با یک کشور دیگر را مختل کند، مورد تأکید قرار داده‌اند.
 
در ادامه این میزگرد، سردار حسین دقیقی مشاور عالی فرمانده کل سپاه با اظهار اینکه برای نخستین بار در طول تاریخ وهابیت توسط حاج قاسم سلیمانی شکست نظامی خورده است، گفت: شیعه‌کشی رسمی بود که از زمان صدر اسلام شروع شد، اما شکست نظامی داعش یا وهابیت باید تبدیل به پیروزی ایدئولوژیک، سیاسی و اقتصادی شود.
 
وی ادامه داد: اربعین بخشی از این حرکت است، چون اگر داعش بود و صدام و صدامیان بودند اجازه نمی‌دادند این حرکت چند ده میلیونی شکل گیرد و این حرکت باید تبدیل به پیروزی اقتصادی و ایدئولوژیک شود.
 
دقیقی اضافه کرد: چرا رهبران احزاب تروریستی کرد که هزاران نفر از مردم از جمله پنج هزار و ۴۰۰ تن را در کردستان کشتند، غیابی محاکمه نمی‌کنیم و باید با آن‌ها برخورد قضائی مناسب داشته باشیم.
 
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: کسانی که مقابل دشمنان می‌ایستند سپاه پاسداران هستند و از شرف و آزادی و مملکت خود دفاع می‌کنند.
 
عبدالحسین صفایی وکیل هم با تشریح ساختار اتحادیه اروپا گفت: روند تصمیم‌گیری در اروپا به این شکل است که قانون‌گذاری عادی دارند که وظیفه آن با پارلمان است. قانون پس از تصویب باید توسط شورای اروپا ابلاغ شود که در قالب دستور اجرایی اعلام می‌شود. تصمیمات شورای اروپا البته دو شکل دارد؛ یا الزام‌آور و یا توصیه‌ای است.
 
براساس این گزارش، در پایان همایش ضمن قرائت متن بیانیه محکومیت اقدام خبیثانه اهانت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد صد‌ها وکیل و حقوقدان به امضا طومار که به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی بود، اقدام کردند.
 
متن بیانیه مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه خطاب به حکام غربی و در محکومیت اقدام پلید اخیر در هتک حرمت به ساحت نورانی قران مجید در ادامه آمده است.
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
یُریدُونَ أَنْ یُطْفِؤُا نُورَ اللهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ یَأْبَی اللهُ إِلاَّ أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ
 
آن‌ها می‌خواهند نورِ خدا را با دهان خود خاموش کنند، ولی خدا جز این نمی‌خواهد که نور خود را کامل کند، هرچندکافران ناخشنود باشند.
 
اهانت وقیحانه پیروان جاهلیت مدرن به ساحت و حریم مقدس قرآن کریم برگ دیگری از ذات و هویت آن‌ها را در ضدیت با اصل دینداری و خداپرستی نمایان ساخت.
 
بدیهی است که این اقدام صرفا معطوف به عده‌ای کوته فکر در استکهلم نخواهد بود و دستگاه‌های دولتی و امنیتی سوئد نیز باید پاسخگوی این اقدام نابخردانه باشند.
 
سکوت معنادار حکام غربی در برابر اهانت آشکار اخیر به قرآن کریم و عدم اقدام حداقلی، به وضوح این فرضیه را تقویت می‌کند که دستورالعملی غیر اعلامی نسبت به رواج «اسلام ستیزی نظام مند» در جوامع گوناگون اروپایی با آمریت جریان‌های پشت پرده و آشکار قدرت در غرب وجود دارد.
 
بانیان و عواملی که در سوئد، اروپا و هر نقطه دیگری از جهان که در سر، سودای زدودن پرتو‌های نورانی و انسان ساز قرآن کریم از دل انسان‌ها دارند، متوجه این حقیقت باشند که دین مبین اسلام در طول تاریخ، علی رغم همه این توطئه‌ها استوار و پابرجا مانده و هر روزه وجدان‌های تشنه بشری بیشتری را به سوی خود جذب می‌کند.
 
حقوقدانان مسلمان ایران اسلامی به ویژه اعضای خانواده بزرگ مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اعلام می‌کنند اهانت به کتاب مقدس و انسان ساز قرآن کریم، اعلان جنگ علیه انسانیت، فطرت و آزادی محسوب می‌شود و دولت‌های غربی بدانند که طراحی و حمایت از چنین اقادامات مذبورانه‌ای نه تنها تأثیری بر روند رو به رشد بیداری اسلامی نخواهد داشت بلکه باعث اتحاد ملسمانان سراسر جهان خواهد شد.»
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار