مدیر کل هنرهای تجسمی فجر در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«امید و خوش‌بینی به‌‌ آینده» مولفه آثار تجسمی فجر/ «قله‌ها» به مفاهیم ایثار و شهادت می‌پردازد

سهرابی «امید و خوش‌بینی به‌آینده» را مهم‌ترین مولفه آثار پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر دانست و گفت: در بخش «قله‌ها» به مفاهیم ایثار و شهادت و امید و خوش‌بینی به‌آینده که مهم‌ترین مولفه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، پرداخته می‌شود.
کد خبر: ۵۶۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵ - 28January 2023

«عبدالرضا سهرابی» مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، درخصوص آثار عرضه شده در جشنواره هنرهای تجسمی فجر اظهار داشت: امسال روح بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که امید و خوش‌بینی نسبت به آینده است و توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی برای چهل سال دوم انقلاب اسلامی ترسیم و مورد تاکید قرار داده شده است، در آثار هنرهای تجسمی تجلی پیدا کرده است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون علت تغییرنام بخش ایثار جشنواره هنرهای تجسمی فجر عنوان کرد: بخش قله‌ها امسال با رویکرد امید و خوش‌بینی به آینده به‌صورت آزاد در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر قرار داده شد.

بیشتر بخوانید؛
بخش طوبی‌زرین ویژه خواهد بود

سهرابی با تاکید براینکه امید موجب ایثار خواهد شد، گفت: وقتی امید وجود داشته باشد ایثار، جهاد تبیین، جهاد اکبر و اصغر رقم می‌خورد لذا امید پایه اساسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که بخاطر همین بخش ایثار به قله‌ها تغییرنام پیدا کرد.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه در رویکرد جدیدی که در جشنواره فجر رقم خورده است، بخش ایثار جزیی از بخش قله‌ها خواهد بود، ادامه داد: انتخاب عنوان قله‌ها یک اتفاق مهم است لذا در این بخش همه موضوعات ایثار و شهادت ذیل قله‌ها خواهند بود چراکه هنرمند یک بار با ایثار و شهادت در قله است و گاه دیگر با جهاد تبیین و احترام در قله خواهد بود لذا مفاهیم انقلاب اسلامی دارای ظرفیت‌های بزرگی است که فکر می‌کنیم همگی در ذیل قله‌ها قرار می‌‎گیرند.

«امید و خوش‌بینی به‌آینده» مولفه آثار تجسمی فجر/ «قله‌ها» به مفاهیم ایثار و شهادت می‌پردازد

وی در پاسخ به اینکه اینکه آیا بخش قله‌ها بخشی از طوبی زرین قرار خواهد گرفت، گفت: ما امسال در پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر سه بخش طوبی زرین، قله‎‌ها و تجسم هنر را خواهیم داشت که هر سه بخش مجزا هستند و برگزیدگان متفاوتی خواهند داشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار