عضو هیئت موسس جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی:

شناسایی نخبگان و جوانان انقلابی در نقاط مختلف کشور/ کادرسازی مدیران جوان انقلابی در آینده باید اولویت باشد

الهیان گفت: جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی به دنبال شناسایی و سازماندهی نخبگان و جوانان انقلابی در نقاط مختلف کشور هست، تا بتواند از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کند.
کد خبر: ۵۶۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ - 28January 2023

الهیان: جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب به‌دنبال شناسایی و سازماندهی نخبگان و جوانان انقلابی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «زهره الهیان» عضو هیئت موسس جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی در ابتدای نشست این جمعیت با قدردانی از خانواده‌های شهدا ازجمله شهید عجمیان و حدادیان اظهار داشت: امیدواریم ثمرات خون شهدا ادامه داشته باشد و دستگیر ما باشد.

الهیان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ماهیت تشکیل جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای ورود به مجلس یکی از ایده هایی که به ذهنمان رسیده بود این بود که این ظرفیت عظیم نیروهای انقلابی و نخبگان در استان‌های مختلف کشور را به نوعی بتوانیم ساماندهی بکنیم، تا منجر به یک جریان اجتماعی مثبت شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در این موضوع ساماندهی افراد دغدغه مند و نخبگان انقلابی هم باید مدنظر باشد؛ احزاب موجود هم آنقدر قوی نبوده و نتوانستند به خوبی این ظرفیت‌ها را مدیریت و سازماندهی کنند و متاسفانه می‌بینیم که یک نوع ناامیدی بین نخبگان صاحب ایده اتفاق افتاده است.

الهیان خاطرنشان کرد: در ایام مجلس ما نمایندگان به دلیل فضای کاری خود با افراد مختلف در ارتباطیم و نظرات و ایده‌های مختلفی به ما می‌رسد اما به نوعی سازوکاری نداریم که این ایده ها را جمع آوری کنیم و از همه آن‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما در تشکیل این مجمع این است که نخبگان را شناسایی کنیم و ایده هارا جمع آوری کنیم و از این افراد فرهیخته استفاده کنیم و کادرسازی از مدیران جوان انقلابی در آینده بوجود بیاوریم و به نوعی بتوانیم حکمرانی مردم پایه را پیاده کنیم، همانطور که حضرت امام فرموده بودند که مردم ولی نعمت مسئولین هستند و رهبر انقلاب هم گفتند مسئولین ظرفیت تخصصی مردم را در امور کشور به کار ببرند.

عضو هیئت موسس جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی در ادامه گفت: نماد مشارکت تخصصی مردم ، سازمان های مردم نهادی هستند که امروز تعداد آن ها ده ها هزار در کشور هست و تبدیل به نماد مشارکت تخصصی مردم شده‌اند، شما همین سمن‌ها را در نظر بگیرید که ایرانی ها از صدها سال پیش با همکاری یکدیگر کار خود را پیش می بردندتا همین هیئت ها و هئیت امناها و اینطور تشکل‌های راه گشا، همگی در قالب سازمان‌های مردم نهاد تخصصی مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: چهل هزار گروه جهادی که در کل کشور مشغول خدمت رسانی هستند و خدماتی را به مردم ارائه می‌دهند که هیچ سازمان رسمی نمی‌تواند انجام دهد، اما ما می‌بینیم یک سازمان تخصصی و مردم نهاد اینگونه موفق و رضایت بخش عمل می‌کند و تاثیر گذار می‌شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: علاوه بر گروه‌های جهادی، همین تشکل‌های کارآفرین و اقتصادی و همین انجمن های صنفی که در کشور فعال هستند و تعاونی هایی که در کشور هستند، و تشکل‌های بسیاری که در حوزه زنان فعالیت می کنند، همه و همه نماد مشارکت مردم به طور موثر در کشور و موضوعات کشور بوده می‌توانند مشکلات بزرگی را حل کنند.

الهیان در ادامه افزود: از ما سوال می شود که شروع این کار و مدل کارهای حزبی برای کار انتخاباتی و از این مسائل است، باید بگویم ما از ابتدای مجلس به فکر این موضوع بودیم که پروسه این موضوع در وزارت کشور  شکل گرفت و تا به امروز ادامه یافت و باید گفت هدف غایی ما انتخابات نیست، هدف حفظ حرکت اصیل انقلاب است، هدف ما پست و مقام نیست، تاثیرگذاری درست و مردمی در حکمرانی، هدف ماست و البته که در همه این‌ها اخلاص اولویت اول همه ما باید باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی در ادامه گفت: این حرکتی که ما شروع کرده‌ایم موسمی و شب انتخاباتی نیست، و باید استمرار داشته باشد در همه نقاط کشور و حتی حوزه های بین المللی و هدف حرکت قبیله گرایی و حافظ منافع یک عده خاص نیستیم، متاسفانه در سال‌های گذشته احزابی داشتیم که دنبال یک عده خاص بودند، که ما این نگاه را نهی می‌کنیم و به سمت خدمت واقعی به مردم قدم بر می‌داریم.

الهیان افزود: در دورترین نقاط کشور نخبگانی داریم که ظرفیت نخبگانشان شناسایی نشده و ظرفیت شان باید به کار گرفته بشود و اعتقاد داریم همه اقشارجامعه حتی اقلیت های دینی و مذهبی درپیشبرد امور کشور نقش دارند.

نماینده مردم تهران در پایان با اشاره به تلاش دشمن و رسانه های معاند برای ایجاد ناامیدی گفت: همین مشارکت مردم در این نهادهای مردمی خود باعث امید و احیای سرمایه اجتماعی خواهد شد و خط ناامید سازی دشمنان را باطل می‌کند و اعتماد و نشاط مردم را افزایش خواهد داد و انشاءالله با مشی مردم سالاری و عدالتخواهی واقعی و ولایتمداری که جزو اصول اصلی این جریان است، بتوانیم برای تحقق تمدن نوین اسلامی گام برداریم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها