رئیس سازمان هیآت و تشکل‌های دینی:

شش هزار مدیر تشکل‌های فرهنگی توانمندسازی می‌شوند

حجت‌الاسلام باباخانی ۱۵۰۰ تشکل و شش هزار نفر از اعضای تشکل‌ها در دوره معرفت و مهارت افزایی هیآت و تشکل‌های دینی شرکت کنند، افزود: مبانی نظری، مبانی مرتبط با انقلاب اسلامی، مدیریت سازمان، مدیریت نیروی انسانی، سواد رسانه ای، تقویت و توانمندسازی نوجوانان و جوانان، روش‌های شناسایی و جذب نوجوانان از جمله مباحثی است که در این دوره آموزشی مطرح خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱ - 28January 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری اولین «دوره‌ی معرفت و مهارت‌هایی هیآت و تشکل‌های دینی» با حضور حجت‌الاسلام باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، حامد علامتی رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «مجید باباخانی» در نشست خبری اولین دوره معرفت و مهارت افزایی هیئات و تشکل‌های دینی با عنوان «ماه» که در حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: این دوره ویژه هیئت‌هایی است که برنامه‌های متنوع فرهنگی، تربیتی، رسانه‌ای و اجتماعی دارند.

رییس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور افزود: تلاش شده است هیئات از صرف فعالیت مناسک خارج شوند و به متن زندگی خانواده‌ها وارد شده و برنامه داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: هیئاتی که وارد فضای تخصصی شده اند، کمک‌های محتوایی بیشتری نیاز دارند تا برنامه‌های موثرتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام باباخانی با تاکید بر تمرکززدایی گفت: ۱۰ پهنه در سطح کشور تعریف شده است تا دوره معرفت و مهارت افزایی هیئات و تشکل‌های دینی در آن‌ها برگزار شود.

وی ادامه داد: این دوره آموزشی اواخر بهمن ماه در استان فارس و با حضور استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام باباخانی افزود: این دوره آموزشی شامل دو بخش حضوری و غیر حضوری و آنلاین خواهد بود. دوره‌های آموزشی با برنامه‌های اردویی دو روزه برگزار می‌شود و خرداد ماه سال ۱۴۰۲ وارد دوره شش ماهه خواهد شد که این دوره‌ها به صورت غیر حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

رییس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور خاطرنشان کرد: این دوره ویژه تشکل‌های فرهنگی است که در چهار رده مدیران تشکل، مسئولان رسانه ای، مسئولان تربیتی و مسئولان بانوان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده است ۱۵۰۰ تشکل و شش هزار نفر از اعضای تشکل‌ها در دوره معرفت و مهارت افزایی هیئات و تشکل‌های دینی شرکت کنند، افزود: مبانی نظری، مبانی مرتبط با انقلاب اسلامی، مدیریت سازمان، مدیریت نیروی انسانی، سواد رسانه ای، تقویت و توانمندسازی نوجوانان و جوانان، روش‌های شناسایی و جذب نوجوانان از جمله مباحثی است که در این دوره آموزشی مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: کشور ما دارای یک سنت غنی است که برای مواجهه با دنیای مدرن نیاز دارد بازتعریف شود، بنابراین باید از روش‌های نوین برای آن استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام باباخانی از ثبت نام ۱۴۰۰ تشکل فرهنگی در سایت رشد هیئت خبر داد و گفت: پیش بینی شده است پنج هزار هیئت و تشکل دینی در این سایت ثبت نام کنند که پس از غربالگری ۱۵۰۰ تشکل واجد شرایط انتخاب می‌شوند.

رییس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور تاکید کرد: ارایه محتوا و حضور اساتید شاخص در این دوره، صدور مدرک، استمرار دوره‌های تخصصی، ارتباط با دوام با مجموعه‌های اساتید از جمله مزایای شرکت در این دوره آموزشی است.

وی درباره معیار‌ها و شاخص‌های ارزیابی تشکل‌ها برای شرکت در اولین دوره معرفت و مهارت افزایی هیئات و تشکل‌های دینی گفت: فعالیت جدی رسانه ای، محتوایی و تاثیرگذار در میدان دارای ساختار و تشکیلات، فعالیت در حوزه تربیت نوجوانان، ارایه خدمات اجتماعی و تاثیرگذار در حوزه آسیب‌های اجتماعی و کمیت‌های مخاطبین از جمله معیار‌های انتخاب تشکل‌ها است.

حجت‌الاسلام باباخانی تصریح کرد: شورای ارزیابی در استان به عنوان اولین لایه به ارزیابی شاخص‌های تشکل‌های دینی می‌پردازد و در مرحله دوم پس از تایید نهایی در مرکز این تشکل‌ها با شاخص‌های موجود مطابقت داده می‌شوند.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون تومان برای آموزش هر فرد در این دوره‌ها هزینه می‌شود که از افراد دارای تشکل دینی ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌شود، اما افرادی که فعال فرهنگی بوده، اما فاقد تشکل هستند، ۷۰۰ هزار تومان دریافت می‌شود و در طول سال نیز از مجموعه فرهنگی حمایت‌های مادی و معنوی داریم.

حجت‌الاسلام باباخانی گفت: مجموعه بنیاد دعبل خدمات رفاهی، حقوقی، پزشکی و گردشگری به اعضای تشکل‌های دینی ارایه می‌کنند که افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند نیز با توجه به میزان اثرگذاری از خدمات این مجموعه بهره‌مند خواهند شد و حمایت‌های ویژه‌ای از آن‌ها در طول سال خواهد شد.

امکانات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به خدمت دوره معرفت و مهارت افزایی هیئات و تشکل‌های دینی می‌آیند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار