مدیرپیشگیری از وقوع جرم دادگستری ‌کردستان:

«جعل هویت» یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در فضای مجازی است

«اصلانی» با بیان اینکه از ابتدای امسال تا امروز بیش از 115 درصد از جرائم در فضای مجازی در استان افزایش داشته، گفت: یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در فضای مجازی جعل هویت است, بنابراین باید آموزش‌های لازم در این زمینه به طیف‌های مختلف جوانان برای مقابله با این مهم داده شود.
کد خبر: ۵۶۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶ - 28January 2023

«جعل هویت» یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در فضای مجازی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «حسن اصلانی» مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در سالن شهدای گمنام کردستان برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا امروز بیش از 115 درصد از جرائم در فضای مجازی در استان افزایش داشته و بیش از 97.42 درصد از جرائم فضای مجازی در استان کشف شده است.

وی با بیان اینکه جرائم فضای مجازی به یک مشکل بسیار جدی در استان و حتی کشور تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: 81درصد از جرائم سایبری را در کشور جرائم مالی تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: عامل 90درصد از طلاق‌های زوجین در جهان شبکه‌های اجتماعی است و این در حالی است که در کشور ما نیز 43درصد از آمار طلاق ناشی از فضای مجازی است.

اصلانی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در فضای مجازی جعل هویت است, بنابراین باید آموزش‌های لازم در این زمینه به طیف‌های مختلف جوانان برای مقابله با این مهم داده شود.

«فرانک رستگارنسب» مدیرکل فرهنگی، اجتماعی استانداری کردستان نیز در ادامه به ارائه گزارشی از وضعیت آسیب‌ها پرداخت و اظهار داشت: تا زمانی که آمار و اطلاعات دقیق در حوزه آسیب‌های اجتماعی نداشته باشیم نمی‌توانیم آسیب‌شناسی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی پویا هستند و مدام تولید و بازتولید می‌شوند، بنابراین می‌توان در راستای مبارزه با این آسیب‌ها رویه ثابت و درست را پی بگیریم تصریح کرد: برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی نباید از برخوردهای انتظامی استفاده شود چرا راهکار برخورد با آسیب‌های اجتماعی برخوردهای اجتماعی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها