استاندار کردستان:

فضای مجازی از مهمترین مقوله‌ها در جامعه است

«زارعی‌کوشا» گفت: فضای مجازی اهمیت زیادی دارد و از مهمترین مقوله‌های عصر حاضر در جامعه است که در متن زندگی جاری و بیشتر تعاملات جامعه بشری با آن گره خورده است.
کد خبر: ۵۶۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ - 28January 2023

فضای مجازی از مهمترین مقوله‌ها و حقیقی‌ترین فضای واقعی جامعه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان در سنندج ضمن موافقت با تشکیل قرارگاه استانی ساماندهی فضای مجازی با حضور سمن‌ها، گروه‌های علمی و دستگاه‌های مرتبط، اظهار داشت: کردستان از برجستگی نمادهای بومی برخوردار است و تنها نیازمند حساس شدن به این موضوع و طراحی در فضای مجازی هستیم و در این حوزه رویکرد ایجابی از سلبی بیشتر موثر است.

وی افزود: حقیقی‌ترین فضای واقعی جامعه همین فضای مجازی است که در متن زندگی جاری است و بیشتر تعاملات جامعه بشری با آن گره خورده و قابل حذف نیست.

استاندار کردستان با اشاره به تعدد نگرش به موضوع فضای مجازی، افزود: برخی نگاه مقابله‌ای و لزوم دور شدن از این فضا را مورد تاکید قرار داده و عده‌ای نیز به تقابل فضای مجازی و حقیقی قائل هستند که به نظر می رسد هیچ‌کدام از این نگرش‌ها جامعیت لارم را ندارد.

زارعی کوشا با بیان اینکه رویکرد ایجابی از سلبی بیشتر موثر است، ادامه داد: فضای مجازی می تواند امتیازهای بسیار گسترده‌ای داشته باشد و صرف ممانعت از استفاده از این فضا نمی تواند، چاره کار باشد.

وی با اشاره به اینکه در بحث فضای مجازی در مرحله شناخت مساله هستیم و بعد از شناسایی، باید این فضا مدیریت شود، یادآور شد: در مباحث اجتماعی و هنری نیز، استفاده از این فضا از ضروری‌ترین واقعیت‌های جامعه است و آسیب‌هایی دارد که البته می توان با خلاقیت آن را برطرف کرد.

استاندار کردستان گفت: فضای مجازی اهمیت زیادی دارد و از مهمترین مقوله‌های عصر حاضر است که در عرصه سیاسی هم می تواند به اتکا صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی و با تبلیغات گسترده، رئیس جمهور شد و در دنیا تاثیرگذار بود.

زارعی کوشا به تاثیر فضای مجازی در حوزه اقتصادی به ویژه در نرخ گذاری ارز و سیاست های پولی اشاره داشت و افزود: اهرم روانی در این فضا بر بازار ارز تاثیرگذاری زیادی دارد.

وی نبود خلاقیت در تکنولوژی را از آسیب های حوزه فضای مجازی در کشورمان دانست و اظهار کرد: قبل از اینکه فرهنگ استفاده و بهره‌مندی از فضای مجازی وارد جامعه شود، خود برنامه وارد می شود و سالها باید به دنبال درمان آن بود.

استاندار کردستان بر ضرورت ایجاد ظرفیتهای تسهیل‌گر و جدید برای برنامه‌های خلاقانه در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: بشدت نیازمند مطالعات اجتماعی به روز هستیم و سیر تحول سریع جامعه این نیاز را هر روز ضروری تر می کند.

زارعی کوشا با بیان اینکه اجرایی نشدن مصوبات جلسات به هیچ عنوان قابل قبول نیست، اضافه کرد: از گروههای علمی و دانشگاهی و مجموعه های عملیاتی به اعضای جلسه افزوده و از ایده‌های سازنده آنان استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار