۴۴ سال افتخار/ استاندار کردستان:

سرمایه‌گذاری در حوزه احداث گلخانه، جزو ضرورت های کشور است

«زارعی‌کوشا» گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه احداث گلخانه، جزو ضرورت های کشور است و هدف‌گذاری ما برای سال آینده باید ۲ برابر شدن وسعت گلخانه‌ در استان است.
کد خبر: ۵۷۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱ - 03February 2023

سرمایه‌گذاری در حوزه احداث گلخانه، جزو ضرورت های کشور استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان امروز در آیین افتتاح فاز دوم مجتمع گلخانه‌ای ساکار صادق آباد در دهگلان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه احداث گلخانه، جزو ضرورت های کشور است و هدف‌گذاری ما برای سال آینده باید ۲ برابر شدن وسعت گلخانه‌ در استان است.

وی بر ضرورت همکاری مردم و همت بانک کشاورزی در راستای توسعه گلخانه ها تاکید کرد و افزود: باید در کنار ایجاد گلخانه، آموزش های لازم به فعالان این عرصه ارائه و فعالیت در این حوزه به گفتمان تبدیل شود.

استاندار کردستان از رسانه‌ها و دستگاه های مرتبط خواست مردم و به ویژه جوانان جویای شغل را با اهمیت ایجاد گلخانه، بالا بودن درآمد و بازدهی آن و افزایش بهره وری آشنا کنند.

کاهش شاخص تورم با استفاده از تولید محصولات در داخل استان و بهره‌گیری از ظرفیت مرز برای صادرات تولیدات کشور و استان، از جمله مواردی بود که زارعی کوشا به آن اشاره کرد.

«پرویز اوسطی» نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی هم از عدم توجه به احداث گلخانه در کشور و به ویژه استان انتقاد کرد و اظهار داشت: ۹۰ درصد تولیدات کشاورزی کشور وابسته به آب است که نشان می دهد باید به سمت و سوی استفاده صحیح از آب و تولید در مکانی مدیریت شده برویم.

وی احداث گلخانه را نیاز آیندگان و ضرورت امروز دانست و ادامه داد: چهار شهرک گلخانه‌ای در قروه و دهگلان ایجاد شده که کاری اررشمند است و این رویه باید با قوت ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: زمین و آب فراهم است و نهضت ساخت گلخانه‌ها را در سطح استان باید با قدرت پیگیری کنیم تا شاهد توسعه بخش کشاورزی و اشتغالزایی برای جوانان تحصیلکرده باشیم.

انتها پیام/

نظر شما
پربیننده ها