استاندار کردستان:

برای تثبیت سواد باید برنامه‌ای مدون و کامل داشته باشیم

«زارعی کوشا» با تاکید بر اینکه باید برای تثبیت سواد برنامه‌ای مدون و کامل داشته باشیم که افراد سوادآموز بعد از مدتی از این چرخه دور نمانند، گفت: در این زمینه باید همه دستگاه‌های متولی همراه و همگام با آموزش و پرورش بوده و برای ریشه کنی بی سوادی تلاش کنند.
کد خبر: ۵۷۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴ - 21February 2023

برای تثبیت سواد باید برنامه ای مدون و کامل داشته باشیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان امروز در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان در سنندج، اظهار داشت: مجموعه تربیتی و پرورشی باید جزو پویاترین مجموعه‌ها در آموزش و پرورش استان باشد.

وی افزود: مساله سواد جزو اهداف جدی انقلاب اسلامی بوده و یکی از توفیقات ما در دوران ۴۰ ساله انقلاب همین مساله پوشش سواد در جامعه است.

زارعی کوشا ادامه داد: در زمینه سوادآموزی باید بین کسانی که در سنین فراگیری بوده و نیاز به سواد دارند و کسانی که از سنین یادگیری گذشته اند تفکیک قائل شویم و به گونه ای سرچشمه سواد آموزی را نظارت کنیم که افرادی که به سن سواد می رسند محروم نمانند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه باید برای تثبیت سواد برنامه ای مدون و کامل داشته باشیم که افراد سوادآموز بعد از مدتی از این چرخه دور نمانند، گفت: در این زمینه باید همه دستگاه های متولی همراه و همگام با آموزش و پرورش بوده و برای ریشه کنی بی سوادی تلاش کنند.

وی با تاکید بر تعریف تشویقاتی برای سوق دادن افراد به سمت سواد آموزی گفت: مساله جمعیت بی‌سواد ندامتگاه ها و دایر بودن کلاس‌های سوادآموزی برای این افراد موضوع مهمی است و زندانیان می توانند در کنار آموزش مهارت، سواد را نیز فرا بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار