معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان:

بیش از ۳۴ هزار نفر از جامعه هدف در کردستان بیسواد مطلق است

«خسروی» گفت: در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ تعداد ۳۴ هزار و ۶۵۷ نفر بی‌سواد مطلق باقی مانده است و تا سال ۱۴۰۱ نرخ با سوادی جمعیت ۶ سال به بالای استان ۸۶.۱۰ و جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان ۹۶.۷۰ درصد است.
کد خبر: ۵۹۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ - 11June 2023

بیش از ۳۴ هزار نفر از جامعه هدف در کردستان بیسواد مطلق استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «گلبهار خسروی» معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان امروز در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کردستان در سنندج، وضعیت سواد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان تا سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد و اظهار داشت: در این رده سنی تعداد ۳۴ هزار و ۶۵۷ نفر بی سواد مطلق باقی مانده است و تا سال ۱۴۰۱ نرخ با سوادی جمعیت ۶ سال به بالای استان ۸۶.۱۰ و جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان ۹۶.۷۰ درصد است.

گلبهار خسروی با اشاره به عملکرد سواد آموزی استان در پوشش حجم دوره‌های سواد آموزی در سال تحصیلی جاری، گفت: در مجموع سه دوره تحصیلی، ۹۰.۲۴ درصد حجم دوره ها پوشش داده شده است و عملکرد دوره سواد آموزی ۷۴.۷۴ درصد، دوره انتقال ۹۶.۳ و دوره تحکیم ۹۹.۸۶ درصد است.

وی به چالش‌های پیش روی سواد آموزی استان در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و افزود: تغییر رویکرد سازمان در کلاس گذاری به شیوه تلفیقی، تاخیر در کلاس، تداخل آموزش با ایام کاری مخاطبان، کمبود فضا و رغبت کم افراد برای شرکت در کلاس را از مهمترین مشکلات است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان همچنین گزارشی از اعتبارات، هزینه کرد و پرداخت‌های مالی نیز ارائه و با بیان اینکه مبلغی بیش از ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به استان تخصیص داده شده است، تسویه حساب کامل با موسسات طرف قرار داد، برون سپاری فعالیت های سواد آموزی در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و پرداخت تشویقی به سواد آموزان سال های ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ را از جمله عملکرد مالی حوزه اعلام کرد.

وی یادآور شد: با پرداخت های صورت گرفته، تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ سواد آموزی استان هیچ گونه بدهی در قبال آموزش دهندگان و سایر طرح‌ها و برنامه ها ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار