مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان خبر داد؛

سهمیه ۱۲ هزار نفری کردستان در پوشش سوادآموزی

«ناظمی جلال» گفت: در سال جاری ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر برای پوشش به استان ابلاغ شده است، از این مقدار حجم ابلاغی، پنج هزار نفر در دوره سواد آموزی، چهار هزار نفر در دوره انتقال و سه هزار و ۸۰۰ نفر مربوط به دوره تحکیم است.
کد خبر: ۵۷۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱ - 21February 2023

سهمیه ۱۲ هزار نفری کردستان در پوشش سوادآموزیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «هاشم ناظمی جلال» مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان امروز در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان در سنندج اظهار داشت: در سال جاری ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر برای پوشش به استان ابلاغ شده است، از این مقدار حجم ابلاغی، پنج هزار نفر در دوره سواد آموزی، چهار هزار نفر در دوره انتقال و سه هزار و ۸۰۰ نفر مربوط به دوره تحکیم است.

وی با بیان اینکه دوره سواد آموزی مختص افراد ۱۰ تا ۴۰ ساله و بی‌سواد مطلق است گفت: دوره انتقال با پایان دوره ابتدایی و دوره تحکیم به دوره تثبیت سواد و عدم رجعت به بی‌سوادی اطلاق می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان فرصت نهایی کلاس‌گذاری در سال جاری را ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: از طریق استان و شهرستان فعالیت‌های سوادآموزی رصد، کنترل و مورد ارزیابی قرار می گیرد، لذا آموزش دهندگان، ناظران آموزشی و روسای سواد آموزی شهرستان ها و مناطق در راستای پیگیری برنامه های ابلاغی اهتمام لازم را داشته باشند.

«گلبهار خسروری» سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان نیز اظهار داشت: سال گذشته از مجموع ۱۰ هزار و ۷۱۸ نفری که برای دوره‌های سه‌گانه آموزش، انتقال و تحکیم استان پیش‌بینی شده بود ۸۹.۳۱ درصد پوشش در استان تحقق یافت.

وی متذکر شد: ارگان‌هایی مانند کمیته امداد، علوم پزشکی، بهزیستی، جهاد کشاورزی و غیره می‌توانند با شناسایی افراد بی‌سواد در مناطق مختلف استان و معرفی آنها به اداره سوادآموزی به امر کاهش بی‌سوادی در کردستان کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار