استاندار کردستان:

تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای احیای تالاب زریبار از اولویت‌های استان است

«زارعی کوشا» گفت: تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای احیای تالاب بین المللی زریبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور یکی از برنامه‌های اولویت دار استان کردستان است.
کد خبر: ۵۶۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ - 27January 2023

تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای احیای تالاب زریبار از اولویت های استان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان پس از نشست با رییس سازمان محیط زیست کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در ارتباط با مطالبات، خواسته‌ها و اولویت های استان که در این نشست به آن پرداخته شد، اظهار داشت: کردستان در حوزه محیط زیست دارای ظرفیت های فراوانی است که بدون شک حفظ آن افزون بر مشارکت مردمی مستلزم نگاه ویژه دولتمردان است.

زارعی کوشا یکی از اولویت های زیست محیطی استان را تالاب بین المللی زریبار خواند و افزود: با توجه به فعال شدن کارگروه مدیریت تالاب بین المللی زریبار در استان از رییس سازمان محیط زیست کشور درخواست توجه ویژه دولت به این تالاب را کردیم.

استاندار کردستان از دیگر درخواست های استان را تجهیز ادارت محیط زیست شهرستان ها و همچنین پاسگاه های محیط بانی بیان کرد و گفت: رییس سازمان محیط زیست کشور در نشست امروز وعده هایی را در راستای حمایت و توجه ویژه به محیط زیست کردستان دادند.

وی یادآور شد: ما هم متعهد شدیم تخصیص اعتبار مصوب سفر رییس جمهور به کردستان در ارتباط با تالاب بین المللی زریبار مریوان که ۳۰۰ میلیارد ریال است را در اولویت قرار دهیم.

زارعی کوشا اظهار داشت: ایجاد صندوق خیرین حوزه محیط زیست از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود که با راه اندازی این صندوق عزم عمومی و همگانی برای حفاظت از ظرفیت های محیط زیست فراهم می شود بنابراین به طور جدی در استان اجرای این طرح هم دنبال می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها