در همایش علما و روحانیون اهل سنت مطرح شد؛

استاندار کردستان: نقش روحانیت در شکل‌گیری و ادامه حیات انقلاب اسلامی برجسته و بی‌بدیل است

«زارعی‌کوشا» گفت: نقش روحانیت در شکل گیری و ادامه حیات انقلاب اسلامی بسیار برجسته و بی بدیل بوده و هست و در استان کردستان این موضوع، برجستگی خاصی دارد.
کد خبر: ۵۶۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳ - 23January 2023

نقش روحانیت در شکل‌گیری و ادامه حیات انقلاب اسلامی برجسته و بی‌بدیل استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان ‌در همایش بزرگ استانی علما و روحانیون اهل سنت اظهار داشت: دشمن با استفاده و به کارگیری انواع ابزارها، خصوصا در عرصه رسانه، سعی در تزریق امید به معدود فریب‌خوردگان خود در داخل کشور است.

زارعی‌کوشا گفت: مردم کردستان بیشتر از سایر مناطق کشور، طعم تلخ محرومیت ناشی از ناامنی را چشیده‌اند و ضریب دادن به ناامنی در رسانه‌های دشمنان، باعث شده ‌کردستان از رسیدن به جایگاه متناسب با شان و ظرفیت خود باز بماند.

وی ضمن گرامیداشت و تبیین جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س)، افزود: نقش روحانیت در شکل گیری و ادامه حیات انقلاب اسلامی بسیار برجسته و بی بدیل بوده و هست و در استان کردستان این موضوع، برجستگی خاصی دارد.

استاندار کردستان ادامه داد: علما و روحانیون این استان همواره در موضوعاتی چون بیداری اسلامی، وحدت اسلامی، انسجام و برادری، مقابله با معاندان و دشمنان نقش آفرین بوده‌اند و در این مسیر، با تقدیم بیش از ۵۰ شهید، همچون شهید ملاحیدر فهیم، شهید شیخ الاسلام و شهید برهان عالی، سند افتخار روحانیت اهل سنت رقم خورد.

زارعی کوشا ادامه داد: در فتنه و جنگ ترکیبی اخیر، یکی از نقاط هدف و تمرکز حمله و تخریب دشمن، جامعه وزین روحانیت بود و وظیفه خودم می‌دانم که از روحانیت معزز کردستان که شجاعانه و آن‌گونه که پیامبر اکرم (ص) نقش روحانیت را تبیین فرموده‌اند، عمل کردند و بدون بیم و هراس از تخریب‌ها و تهدیدها و توهین‌ها، به روشنگری پرداختند، تقدیر و تشکر کنم.

وی یادآور شد: ما به عنوان فرزندان ملت و نمایندگان دولت انقلابی، از هر مانعی که در مسیر توسعه و پیشرفت استان کردستان باشد، عبور خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد در مسیری که با نگاه ویژه دولت به کردستان ترسیم شده، کندی ایجاد شود.

این مسئول ۲ سفر رییس جمهور به کردستان را نشانه توجه ویژه دولت به این استان عنوان کرد و افزود: کردستان بیشترین مصوبات عمرانی و اقتصادی را در سفرهای استانی رییس جمهوری داشت و سهم این استان هم‌تراز با استان‌های بزرگ و توسعه یافته کشور بود و ۲.۵ برابر استان‌های همجوار مصوبه و جذب اعتبار داشتیم.

زارعی کوشا به تصویب بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی اشاره کرد و افزود: در این ۲ سفر بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای توسعه اقتصادی استان جذب شد و اخیرا ظرفیتی فراهم شد تا سه هزار میلیارد تومان به مصوبات سفر اضافه شود و این مهم یعنی زمینه‌سازی برای جهش در شاخص‌های عمرانی و اقتصادی استان کردستان.

وی تحقق پروژه آبرسانی به سنندج در مدت ۸ ماه و با اعتبار ۸۵۰ میلیارد تومان را نمونه کار جهادی این دولت عنوان کرد و ادامه داد: منطقه آزاد تجاری مریوان و بانه اولین منطقه‌ در میان هفت منطقه جدید است که اساسنامه آن در دولت تصویب شد و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و این مژده‌ای است برای آینده روشن اقتصاد استان و تا کنون ۵۰ سرمایه گذار مطرح خارجی، متقاضی سرمایه گذاری در منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان هستند که اشتغال، توسعه اقتصادی، بهبود معیشت و ثروت را برای استان به همراه دارد.

استاندار کردستان از سفر مقام معظم رهبری به کردستان در سال ۱۳۸۸ به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ استان نام برد و افزود: این سفر برکات عمرانی، اقتصادی و توسعه‌ای زیادی را برای استان به همراه داشت و برداشتن نگاه امنیتی از کردستان و جایگزینی نگاه فرهنگی توسط معظم له، بزرگترین دستاورد و برکت این سفر تاریخی بود.

زارعی کوشا با بیان اینکه مردم کردستان، دلسوزان خود را به خوبی می‌شناسند، اضافه کرد: مردمان فهیم و آگاه این خطه، قدر نعمت امنیت را به خوبی می‌دانند و با شناخت درستی که از دشمن دارند، شاهد آن بودیم که در اغتشاشات اخیر، این استان متحمل کمترین آسیب‌ و خسارت شد و از دیگر سو، کمترین همراهی با معاندین در این خطه اتفاق افتاد.

وی شهید سردار سلیمانی را پرچمدار دفاع و حمایت از مردم کُرد در تنگنای محاصره و سقوط اربیل دانست و گفت: مدافع برادران و خواهران کُرد ما این شهید والامقام و یارانش بودند و نه سرسپردگان به اسراییل و آمریکا و مردم کردستان هوشیارانه، میان دوست و دشمن تفکیک قائل می‌شوند.

استاندار کردستان با بیان اینکه مردم کردستان همواره در طول تاریخ مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند، متذکر شد: امروز و در جمهوری اسلامی ایران، کردستان، استانی فرهنگی و سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ خوانده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار