در همایش گرامیداشت مقام زن مطرح شد؛

استاندار کردستان: جایگاه و ارزش زنان در اسلام برای جامعه تبیین شود

زارعی‌کوشا گفت: تا قبل از دین اسلام زنان هیچ جایگاهی نداشتند اما امروزه جوامع اسلامی بهترین جایگاه را برای بانوان قائل هستند و این مهم باید تبیین شود.
کد خبر: ۵۶۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ - 18January 2023

جایگاه و ارزش زنان در اسلام برای جامعه تبیین شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان ‌در همایش گرامیداشت مقام زن در سنندج اظهار داشت: کشورهای غربی و اروپایی که مدعی دفاع از حقوق زنان هستند نه در گذشته و نه امروز هیچ حق و حقوقی برای آنان قائل نبوده و به زنان فقط به عنوان یک کالا و ابزار نگاه می کنند.

وی با بیان اینکه باید تفاوت جایگاه بانوان در نظام اسلامی و نظام اروپایی در جامعه تبیین شود، گفت: نامگذاری روز میلاد حضرت فاطمه(س) به عنوان روز زن بهتربن انتخاب است چرا که ایشان یکی از برترین‌های خلقت به شمار می‌روند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه این وجود بزرگ و مقدس اسوه و الگویی نه تنها برای زنان بلکه برای بشریت است، اضافه کرد: رمز و راز فراوانی در وجود آن بانوی والامقام نهفته است و در عصری که دختر دار بودن مایه ننگ برای جاهلان در دوران جاهلیت بود، پیامبر گرامی اسلام دست حضرت فاطمه (س) را می‌بوسیدند.

زارعی کوشا با بیان اینکه گوهر وجود زنان، گوهر باعظمت و با ظرفیتی است که تا عمق خلقت پیش می رود، افزود: زنان شاغل در مجموعه‌های مختلف سختی های بیشتری را در زندگی متحمل می‌شوند که امیدواریم با برنامه ریزی زمینه رفاه بیشتر آنان را فراهم کنیم.

زارعی‌کوشا با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و تلاش دولت برای رفع این مشکلات گفت: سال گذشته تورم استان ۵۰.۹ درصد بود و استان پنجم بودیم که امسال با تلاش های انجام شده این تورم به ۴۴ درصد رسید و با کاهش هفت درصدی مواجه شد.

وی یادآور شد: ظرفیت‌های اقتصادی خوبی در استان داریم که اگر با همین روند پیش برویم و زمینه استفاده از ظرفیت ها فراهم شود تا چند سال آینده در اقتصاد کردستان اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

در ادامه این آیین از تعدادی بانوان شاغل در استانداری تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار