استاندار کردستان:

انسجام بین دستگاه‌های دولتی، شورا و شهرداری‌ها تقویت شود

«زارعی‌کوشا» با بیان اینکه شورا و شهرداری جدای از دولت نیست، گفت: باید همگرایی و انسجام بین دستگاه‌های دولتی و شورا و شهرداری ها تقویت شود.
کد خبر: ۵۶۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴ - 11December 2022

شهردارها ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان امروز در جلسه هم اندیشی با شورای استان کردستان اظهار داشت: شهرداری‌ها ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه گذار دارند و در این راستا باید فرصت‌های سرمایه گذاری را شناسایی کرد و بسته آماده را به سرمایه گذار ارائه داد تا با طیب خاطر به کار ورود کند.

زارعی کوشا با بیان اینکه مبالغ خوبی در تبصره ۱۸ و ۱۶ داریم که می توانیم برای جذب سرمایه گذار استفاده کنیم، گفت: شهرداری که تفکر مالی نداشته باشد گرفتار می شود.

استاندار کردستان عدم امنیت را یکی از دلایل نبود سرمایه‌گذار اعلام کرد و افزود: بزرگترین نگرانی ما از این اتفافات و اغتشاشات فرار سرمایه‌گذار است و سرمایه گذار احساس کند در کردستان امنیت وجود ندارد و سرمایه گذاری نکند.

این مقام مسئول با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان کردستان اظهار داشت: یکی از اهداف این سفر این بود که نشان دهیم که کردستان ناامن نیست و در امنیت کامل قرار دارد و نمایش رسانه‌ها دروغی بیش نیست.

وی ادامه داد: از نظر مردم فرمانداری و شهرداری یکی است و از هم تفکیک نیستند و وظیفه خدمت‌رسانی را دارند لذا باید همه ما انسجام خدمت کرده و مشکلات مردم را حل کنیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه عملکرد شهرداری‌ها ویترین خدمات نظام است، افزود: فعالیت‌هایی که توسط شهرداری‌ها در شهر انجام می‌شود در منظر همه شهروندان و مهمانان قرار دارد و می‌ تواند برداشتی از خدمات کل نظام و دولت را نشان دهد.

استاندار کردستان با بیان اینکه در شوراها و شهرداری‌ها مسائل زیادی وجود دارد، افزود:مدیریت واحد یکی از مسائلی است که سال‌ها است به عنوان یک مطالبه در بحث مدیریت شهری مطرح است اما خیلی از دستگاه‌های دولتی علاقمند نیستند اختیارات خود را واگذار کنند.

زارعی کوشا یادآور شد: اگر مدیریت واحد شهری اتفاق بیفتد هم نماینده دولت می داند که به جای چندین اداره و ارگان با یک مجموعه مواجه است و هم مردم دسترسی آسان خواهند داشت.

وی همچنین به کمیته انطباق و وظایف آن اشاره کرد و افزود: وظیفه این کمیته، تطبیق مصوبات شورا با قوانین و مقررات و تقویت تعامل بین دستگاهها است، ضمن اینکه به فرمانداران تاکید می کنم تسهیل کننده موارد موجود در این کمیته باشند.

استاندار کردستان در ادامه بر ایجاد درآمد پایدار شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهم این است که اعضای شورا و شهرداری بتوانند درآمد پایدار برای شهرداری تعریف کنند و ما از هر طرحی و ایده‌ای که بتواند به تقویت درآمد پایدار کمک کند حمایت می کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها