استاندار کردستان:

زمینه شناسایی، پرورش و هدایت استعدادهای علمی در کردستان فراهم شود

«زارعی‌کوشا» با تاکید بر اینکه زمینه شناسایی، پرورش و هدایت استعدادهای ورزشی و علمی در استان فراهم شود، گفت: استعدادهای نهفته زیادی در حوزه ورزش و علمی کردستان وجود داشته که باید شکوفا شود.
کد خبر: ۵۶۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۷ - 20December 2022

زمینه شناسایی، پرورش و هدایت استعدادهای ورزشی و علمی در استان فراهم شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان ‌در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان که در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با بیان اینکه واگذاری املاک‌های دولتی باید در شورای برنامه‌ریزی طرح و تصویب شود، اظهار داشت: دستگاه‌هایی که برخلاف این رویکرد عمل کنند، مشمول ترک فعال شده و باید پاسخ‌گو باشند.

وی بر ضرورت تقویت رشته‌های کاربردی و مهارت‌آموزیی متناسب با شرایط استان تاکید کرد و  گفت: سوال اینجاست آیا اگر مشکل واگذاری زمین‌های بلاتکلیف آموزش‌ و پرورش برای اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی برطرف شود، مشکل تغییر کاربری آن نیز حل خواهد شد؟ باید این موضوع را از لحاظ حقوقی پیگیری کرد.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه کیفیت‌بخشی آموزشی در حوزه آموزش‌ و پرورش و در کنار آن در سایر حوزه‌ها مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: استعدادهای نهفته زیادی در حوزه ورزش و علمی کردستان وجود داشته که باید شکوفا شود.

وی با تاکید بر اینکه زمینه شناسایی، پرورش و هدایت استعدادهای ورزشی و علمی در استان فراهم شود، افزود: از آنجا که اعتبارات هزینه‌ای آموزش و پرورش ملی است و استانی نیست، تجلیل از دانش‌آموزان موفق در رشته‌های مختلف به‌منظور الگوسازی برای سایر دانش‌آموزان کردستانی در اولویت قرار می‌گیرد.

زارعی‌کوشا آموزش‌ و پرورش و فنی‌ و حرفه‌ای را تنها متولی صدور مجوز مراکز آموزشی در استان دانست و تاکید کرد: متاسفانه از فعالیت آموزشگاه‌های غیرمجاز آسیب‌های زیادی دیده که بر اساس مصوبه این جلسه، باید قانون اجرا و از ادامه فعالیت مراکز غیرمجاز در استان کردستان جلوگیری شود.

وی بر ضرورت توجه به مولدسازی و تجاری‌سازی تاکید و اظهار کرد: می‌توان از مولدسازی و استفاده از ظرفیت تجاری‌سازی مکان‌هایی مغفول مانده همچون ساختمان اداری آموزش‌ و پرورش ناحیه یک سنندج در میدان آزادی، سالانه 1500 میلیارد تومان درآمدزایی در استان ایجاد کرد.

استاندار کردستان با وعده اینکه از ابتدای سال‌ آینده به سمت مولدسازی پیش برویم، خاطرنشان کرد: شاید در گذشته چنین وعده‌هایی هم داده شده باشد، اما باید آن را اجرایی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار