استاندار کردستان:

ارتقای شاخص‌های توسعه با همراهی جامعه علمی میسر است

«زارعی‌کوشا» دانشگاه کردستان را از محورهای اصلی رشد استان دانست و گفت: ارتقای شاخص‌های توسعه جز با مداخله، مشارکت و همراعی جامعه علمی استان میسر نخواهد بود.
کد خبر: ۵۶۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰ - 14January 2023

ارتقای شاخص‌های توسعه با همراهی جامعه علمی میسر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان امروز در آیین معارفه رئیس دانشگاه کردستان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سنندج اظهار داشت: در کارگروه‌های تخصصی از نگاه اساتید بهره‌مند هستیم و ۲ چهره علمی به عنوان معاونان استاندار انتخاب شده‌اند، چرا که استفاده از جامعه علمی جزو سیاست‌های دولت سیزدهم است.

وی به اختصاص ۱۶۱ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه کردستان در سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و افزود: ۳۰ میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص یافته است که نسبت به تخصیص دیگر بخش‌ها ۲ برابر است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه تفاهم نامه‌ای با وزارت علوم برای تامین سهم بودجه‌ای دانشگاه کردستان امضا می‌شود، اضافه کرد: در چند ماه اخیر، شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری از ۳۸ به ۴۹ شرکت افزایش یافته است که البته کافی نیست و باید بیشتر در این حوزه تلاش شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه واحدهای فناور هم از ۱۲۰ به ۱۴۲ واحد رسیده است، ادامه داد: ساختمان پارک علم و فناوری استان با پنج هزار و ۶۰۰ مترمربع مساحت، آماده افتتاح در دهه فجر است.

وی یادآور شد: دانشکده علوم قرآنی از مصوبات رهبری در ۱۳ هکتار ساخته شده است که در اختیار پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دارای قابلیت توسعه، قرار می گیرد.

استاندار کردستان، استان را دارای ظرفیت بالایی در حوزه علمی دانست و تاکید کرد: استان کردستان امسال رتبه اول طرح توسعه اکوسیستم نوآوری، جذب اعتبار و دستیار فناور را بدست آورده است.

در این آیین از خدمات رحمت صادقی تقدیر و حامد قادرزاده به عنوان سرپرست دانشگاه کردستان معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار