رییس دانشگاه فرهنگیان کردستان:

رشد جامعه، مرهون تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص است

«ارکیان» با بیان اینمه برنامه دانشگاه فرهنگیان بر ۲ حیطه دانش‌محتوا و دانش‌آموزش‌ محتوا تمرکز دارد، گفت: رشد جامعه، مرهون تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص است که آموزش و پرورش نقش اساسی ایفا می‌کند.
کد خبر: ۵۷۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲ - 28February 2023

رشد جامعه، مرهون تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «سید شهاب ارکیان» رییس دانشگاه فرهنگیان کردستان امروز در چهارمین همایش ملی دانش‌آموزش محتوا در سنندج اظهار داشت: هدف از این همایش، بررسی مبانی فلسفی، روانشناختی و جامعه‌شناختی در آموزش کلاس‌های چندپایه، برنامه درسی کلاس‌های چندپایه، راهبردها، الگوها و روش های تدریس در آموزش کلاس‌های چندپایه است.

وی افزود: مطالعات تطبیقی در آموزش کلاس‌های چندپایه، مدیریت کلاس‌های چندپایه، تولید محتوا و آموزش در این کلاس ها، ارزشیابی و آموزش، فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقش کارورزی و کارآموزی در آموزش کلاسهای چندپایه، نقش پژوهش‌های معلم‌محور (روایت‌پژوهی، اقدام پژوهی و درس پژوهی) در رشد حرفه‌ای مرتبط با آموزش در کلاس‌های چندپایه از دیگر اهداف این همایش است.

رییس دانشگاه فرهنگیان کردستان تصریح کرد: با توجه به اینکه تمرکز اصلی دانشگاه بر «دانش‌آموزش‌ محتوا» قرار دارد، چگونگی آموزش در کلاس‌های چندپایه اهمیت ویژه‌ای در این زمینه دارد.

ارکیان یادآور شد: این همایش با هدف تغییر رویکرد نسبت به کلاسهای چندپایه برگزار شد و دستاوردهای این پژوهش در اختیار معلمان و مدیران چندپایه قرار می‌گیرد تا نقاط قوت برجسته و نقاط ضعف برطرف شود.

وی تاکید کرد: رشد جامعه، مرهون تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص است که آموزش و پرورش نقش اساسی ایفا می کند. برنامه دانشگاه فرهنگیان بر ۲ حیطه تمرکز دارد که شامل دانش‌محتوا و دانش‌آموزش‌ محتوا است.

رییس دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: تفاوت عمده این دانشگاه در دانش‌آموزش محتوا است و توسعه این دانش در قالب همایش‌هایی لز این دست امکانپذیر است. ۱۹ همایش مختلف ملی توسط دانشگاه فرهنگیان در کشور برگزار می‌شود که یکی از این همایش‌ها به میزبانی کردستان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار