رئیس‌کل دادگستری استان کردستان:

رعایت حرمت و جایگاه وکلا همواره مورد تاکید دستگاه قضایی است

حجت‌الاسلام «حسینی» با بیان اینکه رعایت حرمت، شأن و جایگاه وکلا همواره مورد تاکید دستگاه قضایی استان کردستان است، گفت: باید با ایجاد اعتماد و احترام متقابل میان قضات و وکلا سعی شود تا فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی با سرعت و دقت بیشتری صورت گیرد.
کد خبر: ۵۶۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ - 28January 2023

رعایت «حرمت»، «شأن» و «جایگاه وکلا» همواره مورد تاکید دستگاه قضایی استان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدحسین حسینی» رئیس‌کل دادگستری استان کردستان امروز در نشست مشترک با رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون وکلا دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه در استان کردستان، با اشاره به اینکه نقش وکیل، کمک به کشف حق و حقیقت و در نهایت اجرای عدالت در جامعه است، اظهار داشت: یکی از محورهای سند تحول و تعالی قضایی، مقوله اتقان آراست و در این خصوص نقش عملکرد وکیل در کنار قاضی برای صدور آرای متقن و دقیق بسیار راهگشا است.

وی افزود: صدور آرای مستدل و متقن در دستگاه قضایی سبب می‌شود تا احقاق حق و ابطال باطل صورت گیرد و خروجی این مهم، اعتمادسازی و ایجاد رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضایی و نهاد وکالت است.

‌حسینی بر لزوم اعتمادآفرینی میان قضات و وکلا در جهت اجرای عدالت در جامعه تاکید کرد و گفت: جایگاه و شأن نهاد وکالت از دیدگاه مردم و عملکرد وکیل در فرآیند دادرسی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه رعایت حرمت، شأن و جایگاه وکلا همواره مورد تاکید دستگاه قضایی استان است، تاکید کرد: باید با ایجاد اعتماد و احترام متقابل میان قضات و وکلا سعی شود تا فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی با سرعت و دقت بیشتری صورت گیرد.

رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه در استان کردستان نیز در این نشست به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود درباره مسائل مختلف مربوط به وکالت در استان پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها