استاندار مرکزی مطرح کرد:

اندیشه ورزی در نظام هویتی استان مرکزی یک اقدام مستمر خواهد بود

مخلص الائمه گفت: اندیشه ورزی در نظام هویتی یک اقدام مستمر خواهد بود و یکی از اجزای مهم آن همایش هویت و پیشرفت استان است.
کد خبر: ۵۶۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵ - 28January 2023

اندیشه ورزی در نظام هویتی استان مرکزی یک اقدام مستمر خواهد بودبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «فرزاد مخلص الائمه» استاندار مرکزی امروز شنبه در دیدار اعضای هیئت اندیشه ورز هویت استان با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: استان مرکزی با وجود مولفه‌های قدرتمند هویتی آن نظام هویتی کارآمد را ندارد و این مسئله هم در سفر مقام معظم رهبری به استان تاکید شده و ایشان در دیداری که با اعضای ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ بار دیگر به مسئله هویت تاکید کردند.

مخلص الائمه گفت: متاسفانه علیرغم مولفه‌های قدرتمند هویتی در استان نظام هویتی استان مرکزی از قوام لازم برخوردار نیست و باید آحاد مردم و شهروندان استان علاوه بر آشنایی دقیق با نظام هویتی استان به آنها افتخار کنند و مولفه‌های هویتی باید در اذهان مردم ماندگار شود.

وی ادامه داد: استان مرکزی به دلیل نوپا بودن و کوتاهی قدمت برخی از شهرستان‌ها، مهاجر پذیر بودن، قالب صنعتی و عوامل متعدد دیگری نگذاشته این استان در مسئله هویت به جایگاه لازم برسد و لذا دولت سیزدهم در راستای تشکیل یک نظام با قوام هویتی اقدامات مهمی شروع کرده و در طی یکسال گذشته اقدامات قابل توجهی از جمله تشکیل هیئت اندیشه‌ورز هویت انجام شده است.

استاندار مرکزی گفت: مجموعه از نخبگان، صاحب نظران و کارشناسان برجسته از سراسر استان در حوزه هویت در هیئت اندیشه‌ورز هویت استان مرکزی سازماندهی شده اند و همچنین در جلسات جانبی روسای دانشگاه ها و صاحب نظران دیگری هم به جمع شورا اضافه می‌شوند.

وی افزود: نیازمند این هستیم مسئله هویت در استان مرکزی به یک گفتمان تبدیل شود و هرکدام از بخش‌های مختلف استان از جمله اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در مورد مسائل زیربنایی استان سخن می‌گویند به نظام هویتی استان نیز بپردازند.

مخلص الائمه بیان کرد: از میان تمام موضوعات مهمی که می‌توانست در تضارب با هویت قرار بگیرد اعضای هیئت اندیشه ورز هویت استان موضوع پیشرفت را انتخاب کردند و اگرچه هویت در تمام شئون اجتماع تاثیر خود را بگذارد.

وی یادآور شد: مولفه‌هایی که می‌تواند جامعه ما را هم در سطح کلان و هم سطح خرد نسبت به سایر جوامع متمایز کند و می‌تواند موجب پیشرفت و حرکت تعالی شود در این همایش بررسی می‌شود.

استاندار مرکزی اظهار کرد: مجموع اقداماتی که باید در نظام هویتی انجام شود تنها برگزاری همایش نیست و اندیشه‌ورزی در نظام هویتی یک اقدام مستمر خواهد بود و یکی از اجزای مهم آن همایش است که مسائل علمی و پژوهشی در آن انجام می‌شود و آغازی برای گفتمان‌سازی خواهد بود.

مخلص الائمه گفت: البته اعتقاد داریم گفتمان نظام هویتی در استان مرکزی تا حدودی شکل گرفته و در بخشی از جلسات واژه‌های هویتی تبادل می‌شود و مشخص است توجهات به طور نسبی با مسئله هویت جلب شده و توجه نماینده ولی فقیه در استان نیز قطعاً برکات فراوانی خواهد داشت و موثر است.

وی ادامه داد: باید به سطحی برسیم که هر شهروند استان به اهلیت به استان مرکزی افتخار کند و بداند واجد چه ویژگی‌های هویتی متمایز کننده‌ای است و این قطعاً در سرنوشت خود و جامعه آن قطعاً موثر است.

وی خاطرنشان کرد: حوادث اخیر ناشی از بی توجهی به مولفه‌های هویتی و آسیب‌های ناشی از آن است و در این همایش نقش نظام هویتی در پیشرفت استان بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها