مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:

زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان همدان ارتقاء می‌یابد

«ویژه» گفت: با تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور به همدان، زیرساخت‌های فرهنگی استان تا حدود قابل توجهی تقویت شده و ارتقاء می‌یابد.
کد خبر: ۵۶۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳ - 29January 2023

زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان همدان ارتقاء می‌یابدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «مسعود ویژه» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران در توضیح نحوه تخصیص و اجرای اعتبارات فرهنگی مصوب در سفر رییس جمهور به استان اظهار داست: با تخصیص این اعتبارات، زیرساخت‌های فرهنگی استان تا حدود قابل توجهی تقویت شده و ارتقاء می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس مکاتبه معاون اول ریاست جمهوری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مجموع اعتباری بالغ بر ۳۶۵ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ اختصاص یافته است، گفت: ۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای تکمیل موزه هنرهای معاصر همدان تعیین شده که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تخصیص می‌یابد.

ویژه از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان هم برای تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان خبر داد و تصریح کرد: این مبلغ برای بنای یادبود سیدجما‌ل‌الدین اسدآبای، مجتمع فرهنگی هنری زنگنه ملایر و مجتمع فیروزان نهاوند به تصویب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ میلیارد تومان هم برای فعالیت‌های فرهنگی در استان مصوب شده که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تأکید کرد: بر اساس مصوبات سفر، مقرر شده است ۱۰ میلیارد تومان هم توسط وزارت نفت برای توسعه و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد.

این مسئول متذکر شد: بخش دیگری از اعتبار مصوب در حوزه فرهنگی استان به مواردی از قبیل توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی، تکمیل مصلی‌ها، مدارس علمیه خواهران و برادران، تکمیل کتابخانه مرکزی همدان، تکمیل تالار قرآن همدان و... اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار