سرپرست منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

واحدهای تولیدی باید در تثبیت اشتغال نقش داشته باشند

«شجاعی» با بیان اینکه با توجه به محدودیت‌های منابع آبی، استقرار واحدهایی که نیاز به منابع آبی کمتری دارند در کردستان مورد تأکید است، گفت: واحدهای تولیدی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استقرار می‌یابند باید در تثبیت اشتغال و ایجاد درآمدهای اقتصادی نقش ایفا کنند.
کد خبر: ۵۶۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶ - 29January 2023

واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها باید در تثبیت اشتغال و ایجاد درآمد نقش داشته باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «رضا شجاعی» سرپرست معاونت مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز در مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان که در سالن اجتماعات این شرکت در سنندج برگزار شد، اظهار داشت:  واحدهای تولیدی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استقرار می‌یابند باید در تثبیت اشتغال و ایجاد درآمدهای اقتصادی نقش ایفا کنند.

وی افزود: آن دسته از واحدهای تولیدی و صنعتی که توان ایجاد ظرفیت صادرات و اشتغال‌زایی بالا را دارا باشند، از حمایت‌ها و مشوق‌های لازم برخوردار خواهند شد.

سرپرست معاونت مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: بنگاه‌های کوچک که در زمینه صادرات فعال هستند و همچنین شرکت‌های صادرات محور و خوشه‌های کسب‌وکار که ظرفیت مناسبی برای توسعه صادرات دارند؛ موردحمایت قرار می گیرند.

شجاعی با اشاره به ظرفیت استان کردستان در ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی، گفت: ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی در این استان و سایر استان‌هایی که با محدودیت اراضی مواجهند می‌تواند در مناطق کمتر توسعه‌یافته صورت گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی، استقرار واحدهایی که نیاز به منابع آبی کمتری دارند در این استان مورد تأکید است.

سرپرست معاونت مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یکی از برنامه‌های جدی این سازمان را شناسایی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی خواند و گفت: فعال‌سازی واحدها راکد از طریق رفع مشکلات آنها با تعامل و همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ طور جدی باید دنبال شود. 

شجاعی خواستار بهره‌گیری از توان‌بخش خصوصی و فعالان اقتصادی برای توانمندسازی ظرفیت‌های موجود از طریق آموزش و توانمندسازی واحدهای صنعتی، تورهای صنعتی، صادرات و برقراری و تعامل با دانشگاه‌ها شد و افزود: می‌توان در مناطقی که دارای جمعیت زیاد و ظرفیت مناسب برای ایجاد بنگاه‌های کوچک است، نواحی صنعتی را ایجاد تا زمینه اشتغال برای جوانان منطقه فراهم شود.

وی با تاکید بر تکریم و احترام ذی‌نفعان شرکت‌های استانی، یادآور شد: صاحبان صنایع ولی‌نعمت ما هستند و همه هم‌وغم ما باید تکریم و حمایت از آنان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها