دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

دست برتر مقاومت اسلامی در میدان/ ظهور و بروز نیرو‌های تازه‌نفس در جبهه مقاومت

نیرو‌های مقاومت در منطقه با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با سازماندهی منظم و منسجم جغرافیای میدان نبرد را در سطح منطقه دچار تغییر و دگرگونی کردند.
کد خبر: ۵۶۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۰ - 30January 2023

دست برتر مقاومت اسلامی در میدان/ ظهور و بروز نیرو‌های تازه نفس در منطقهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: نیرو‌های مقاومت در منطقه خاورمیانه پیش از پیروزی انقلاب در ایران فاقد شکلی منظم و ساختاری سازماندهی شده بود که با پیروزی انقلاب اسلامی ضمن اینکه سازماندهی شد، شاهد تولد نیرو‌ها و فرماندهان سرشناس و تعیین کننده‌ای شد که جغرافیای میدان نبرد را در سطح منطقه دچار تغییر و دگرگونی کردند.

در واقع می‌توان گفت که مقاومت در منطقه به خصوص در فلسطین نه تنها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بلکه قبل از اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین‌های فلسطینیان از شکل و شمایلی مردمی و غیرسازمانی برخوردار بود و از همین روی نیز فاقد پتانسیل و توان تاثیرگذاری مفید و مناسبی بود. اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ورق به صورت کامل برگشت و دشمن صهیونیستی با یک نیروی منسجم، دارای سازماندهی و منظم روبرو شد.

البته باید گفت پس از اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی مردم و جوانان مبارز و ظلم ستیز فلسطینی اقدام به تاسیس و تشکیل سازمان‌هایی نظامی و مقاومتی کردند تا در برابر اشغال سرزمین خود توسط این رژیم نامشروع ایستادگی و مقاومت کنند. در این میان نبرد مسلحانه در راس افکار و ایدئولوژی‌های جوانان مبارز فلسطینی بود. این رفتار و روش که بعده‌ها به فرهنگ مقاومت معروف شد موجب شد تا در نهایت این فرهنگ به لبنان نیز تسری یافته و موجب آزادسازی مناطق اشغالی آن از چنگال ارتش رژیم صعیونیستی شد.

موضوع دیگر که در ابتدای بحث به آن پرداخته شد نقش و تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر مقاومت مردم فلسطین و لبنان در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی بود. یکی از کمترین آثار و نشانه‌های تاثیر انکارناپذیر و قابل توجه انقلاب اسلامی بر رشد و بلوغ گروه‌های مقاومت در منطقه تشکیل چندین گروه مقاومتی در سرزمین‌های فلسطینی ازجمله جنبش جهاد اسلامی، حماس و فتح بود. آن‌ها با انجام عملیات‌های مسلحانه ضمن اینکه موجب متوقف شدن ماشین جنگی این رژیم اشغالگر شدند، پیروزی‌های قابل توجهی را هم در مقاطع مختلف به دست آوردند.

اگر بخواهیم پیروزی‌ها و دستاورد‌های بزرگ نیرو‌های مقاومت شکل گرفته در منطقه تحت تاثیر پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را مورد بحث و بررسی قرار بدهیم باید به اخراج رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی لبنان، پیروزی در جنگ ۳۳ روزه لبنان، پیروزی در ۲۲ روز غزه بسیاری دیگر از درگیری‌های و نبرد‌های منطقه‌ای اشاره کرد که با کسب موفقیت طعم تخلخ شکست رو به این رژیم اشغالگر چشاندند.

اما حالا و در شرایط فعلی و با گذر نیرو‌های آزادی‌خواه وظلم ستیز مقاومت از پیچ و خم‌های فراوان و گذر از گردنه‌های خطرناک، شاهد تولد و تربیت نسل جدیدی از نیرو‌های مقاومت در منطقه ازجمله در کشورهایی، چون فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن هستیم که در کنار بهره‌مندی از انگیزه و تجربه گذشتگان خود و با اتکا بر سلاح جوانی و انگیزه به مراتب بالاتر از نسل گذشته نیرو‌های مقاومت از توان بسیار بیشتر و بالاتری برای نبرد و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی و ازادسازی سرزمین‌های اشغالی برخوردار هستند.

از طرف دیگر با افزایش سابقه و قدمت پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بسط و گسترش افکار، برنامه‌ها و ایدئولوژی انقلاب اسلامی که همانا ایستادگی، مقاومت و مبارزه با ظلم و ستم و در راس آن رژیم صهیونیستی و آمریکا و در کل دنیای غرب است اکنون می‌توانیم با اطمینان فراوان بگوییم که در نیرو‌های مقاومت منطقه در حال حاضر به رشد، بلوغ و کمال خود رسیده‌اند.

بر این اساس می‌توان گفت که با رشد و بلوغ نیرو‌های مقاومت در سراسر منطقه دیگر کمتر از قبل شاهد تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم و ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین هستیم و حتی در صورتی هم که اشتباه و یا خطایی از نظامیان این رژیم نامشروع سربزند با پاسخ شدید و دندان‌شکن نیرو‌های مقاومت رو برو می‌شوند.

در پایان باید گفت با توجه به تغییر و تحولات منطقه و ضعف و ناکارآمدی روز افزون بخش‌های مختلف رژیم صهیونیستی و تغییر موضع آن‌ها از تهاجم به دفاع در برابر نیرو‌های مقاومت به خصوص نسل جدید و نیرو‌های جوان مقاومت در منطقه روز‌های تیره و تاری را برای این رژیم نامشروع و اشغالگر می‌توان پیش‌بینی کرد و متصور بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار