رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی تشریح کرد؛

اهداف برگزاری نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی CTEX

حجت‌الاسلام «حاجی ملامیرزایی» اهداف برگزاری نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی CTEX را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۷۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ - 30January 2023

نشست خبری نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی CTEX برگزار شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حامد حاجی ملامیرزایی» رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در نشست خبری نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی CTEX که صبح امروز (دوشنبه) در مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی فناوری‌های محتوایی و زمینه‌سازی برای شکل‌گیری و گسترش هرچه بیشتر شبکه ملی اطلاعات است.

حجت‌الاسلام حاجی ملامیرزایی ادامه داد: بر این اساس از تمامی فعالان و کنشگرانی که در این شبکه ملی اطلاعات ذی‌نفع هستند، دعوت شده است تا در شکل‌گیری هرچه بیشتر و بهتر این شبکه ملی اطلاعات نقش مفید و سازنده‌ای داشته باشند.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی افزود: در واقع مجموعه این هم‌اندیشی‌ها موجب می‌شود که فاصله بین نهادها‌ی حاکمیتی کاهش یابد تا چالش‌های پیشِ روی توسعه کسب و کار در فضای مجازی شناسایی و زمینه‌های برطرف شدن آن فراهم شود.

وی عنوان کرد: موضوع خانواده و کودک یکی از اصلی‌ترین شعارهای ما در جریان برگزاری نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی CTEX است؛ ضمن اینکه افتخار ما این است که با برگزاری چنین رویداد‌هایی بتوانیم از آسیب‌های موجود در فضای مجازی در حوزه کودک و نوجوانان جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام حاجی ملامیرزایی اضافه کرد: ما قصد داریم تا در جریان برگزاری این نمایشگاه و رویداد‌هایی از این قبیل و با ایجاد مهارت سواد رسانه‌ای و آگاهی‌بخشی، فضای مجازی را در جهت آموزش و بالندگی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان آماده کنیم.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: به دنبال این هستیم که با گسترش شبکه ملی اطلاعات، فضای مجازی را به‌عنوان یک عنصر تربیت‌ساز برای کودکان و نوجوانان در کانون خانواده تبدیل کنیم؛ زیرا نمی‌خواهیم این فضا به جای مفید و سازنده بودن به عاملی آسیب‌زا تبدیل شود.

وی افزود: ما در نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی CTEX فضای بسیار خوب و مناسبی را برای تأمین‌کنندگان و تولیدکنندگان محتوا‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفتیم که یک محیط شاد و مفرّح برای کودکان و خانواده‌های آن‌هاست.

حجت‌الاسلام حاجی ملامیرزایی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه ما در این نمایشگاه میز‌های تخصصی سواد رسانه‌ای را به‌صورت کارگاهی برای خانواده‌ها در نظر گرفتیم تا اطلاعات و آموزش‌های لازم را در این حوزه فرابگیرند.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۹۰ غرفه در نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی CTEX حضور دارند، یادآور شد: این نمایشگاه از ۱۶ تا ۱۹ بهمن‌ماه در فضایی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع در مصلی امام خمینی (ع) برگزار می‌شود.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در پایان عنوان کرد: از تعداد ۲۹۰ غرفه حاضر در این نمایشگاه ۷۰ غرفه در حوزه بازی‌هاست؛ ضمن اینکه مابقی غرفه‌ها نیز در حوزه‌های دیگر تولید محتوا در فضای مجازی است.

«سعید پورابوالقاسم» دبیر نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی CTEX نیز در این نشست اظهار داشت: امروز آخرین روز ثبت نام شرکت‌های متقاضی حضور در این نمایشگاه است و تا امروز تعداد ۲۵۱ شرکت ثبت نام کردند؛ البته این شرکت‌ها تأیید نهایی نشده‌اند، ولی تا آخر وقت امروز شرکت‌هایی که مجوز حضور در این نمایشگاه را دارند، تأیید نهایی می‌شوند.

پورابوالقاسم اضافه کرد: مراسم افتتاحیه نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی CTEX، ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۶ بهمن‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار