حمله به کاروان موادغذایی در مرز عراق و سوریه

رسانه‌های عربی گزارش دادند که حداقل ۳ کامیون حامل مواد غذایی شامل آرد و برنج در مرز عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۷۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ - 30January 2023

حمله به کاروان موادغذایی در مرز عراق و سوریهبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، حداقل ۳ کامیون ایرانی مملو از آرد و برنج در مرز عراق هدف قرار گرفتند. گفته شده این کامیون‌ها حامل موادغذایی به سمت خاک سوریه در حرکت بودند.

در این گزارش گفته شده که حمله به این کامیون‌ها هیچ خسارت جانی برجای نگذاشته است. همچنین گفته شده که کاروان مورد هدف قرار داده شده به طور کامل غیرنظامی بوده و هیچ سلاحی به همراه نداشته است. براساس گزارش‌ها، این کامیون حامل موادغذایی به طور رسمی و قانونی بدنبال عبور از گذرگاه مرزی البوکمال بود که هدف قرار گرفت.

همزمان با هدف قرارگرفتن کامیون حامل موادغذایی در مرز عراق و سوریه، یک منبع امنیتی عراق در گفت‌وگو با بغدادالیوم خبرداد که صدای چندین انفجار در نزدیکی شهر القائم واقع در غرب استان الانبار (نزدیک مرز‌های سوریه) شنیده شده و صدا‌ها ناشی از بمباران در نوار مرزی بین القائم و بوکمال سوریه بوده است. به گفته این منبع آگاه عراقی، چندین همزمان با این حملات، بالگرد‌ها نیز در حال پرواز بر فراز این منطقه بودند تا اوضاع را زیرنظر داشته باشند.

مرز البوکمال در مرز عراق و سوریه محل عبور بسیاری از کاروان‌های ارسالی و اعزامی میان دو کشور است و تا کنون در چند نوبت گذشته نیز عبور این کاروان‌ها با حمله جنگنده‌های آمریکایی و گاه ناشناس روبرو شده است. چند ماه پیش از این نیز دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان اعلام کرد که در نتیجه بمباران منطقه مرزی سوریه و عراق در نزدیکی «البوکمال» توسط یک جنگنده ناشناس، صدای چندین انفجار از این منطقه شنیده شده است. این اقدام همزمان با بمباران شهر «المیادین» رخ داد، جایی که انفجار‌های شدیدی در منطقه المزارع در نزدیکی شهر المیادین در حومه دیرالزور به وقوع پیوست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار