مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

یادمان‌های شهدای گمنام مرکز ثقل اجتماعات مردمی است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: مومنین همواره تأکید دارند که حضور شهدای گمنام در هر شهری باعث ارتقای معنویت در آن شهر شده و از طرفی یادمان‌های شهدای گمنام مرکز ثقل اجتماعات مردمی است؛ بر همین اساس باید سعی کنیم این یادمان‌ها به قطب فرهنگی تبدیل شوند.
کد خبر: ۵۷۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ - 30January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در جلسه هماهنگی احداث یادمان‌های شهدای گمنام و کمیته عمرانی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی که با حضور شهرداران مناطق دوازده‌گانه مشهد، نمایندگان یادمان‌های شهدای گمنام شهر مشهد و همچنین فرمانداران در سالن شهید باهنر برگزار شد، اظهار داشت: هدف از اینکه دور هم جمع شدیم این است که نسبت به احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام سطح استان خراسان رضوی به عنوان یک دغدغه مهم تصمیم‌گیری و کارسازی شود.

وی افزود: با تدفین شهدای گمنام و احداث یادمان‌های در خور شأن و برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی تلاش داریم نام و یاد شهیدان را زنده نگهداریم و راه آن‌ها را پر رهرو بداریم، ان‌شاءالله که در فضیلت شهادت سهیم باشیم.

این مسئول ادامه داد: براساس پژوهش علمی که از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام شده یکی از پراقبال‌ترین برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت، برنامه‌هایی بوده که با تکیه بر یادمان‌های دفاع مقدس و شهدا برگزار شده لذا این روند باید تقویت و تداوم یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: یادمان‌های شهدای گمنام زیارتگاه فرشتگان و محل حضور مومنین و دلدادگان خط سرخ شهادت است و در یک چشم‌انداز آینده‌نگرانه این یادمان‌ها امامزادگان عشق در هر دیاری خواهند بود.

یوسفعلی‌زاده گفت: مزار شهدا دارالشفاست و مردم با حضور خود در یادمان‌های شهدای گمنام کرامت دیدند. مومنین همواره تأکید دارند که حضور شهدای گمنام در هر شهری باعث ارتقای معنویت در آن شهر شده و از طرفی یادمان‌های شهدای گمنام مرکز ثقل اجتماعات مردمی است؛ بر همین اساس باید سعی کنیم این یادمان‌ها به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

وی بیان داشت: ما به‌عنوان خادمین و متولیان این امامزادگان باید تکریم و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا را به‌عنوان یک اولویت همواره مد نظر داشته باشیم و با تعامل و مشارکت هرچه بیشتر، نسبت به تکمیل و احداث یادمان‌های شهدای گمنام در کوتاه‌ترین زمان ممکن در جای‌جای استان اقدام کنیم و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

در ابتدای این نشست سرهنگ «علیرضا رضایی» مدیر مهندسی و امور یادمان‌های شهدای گمنام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی توضیحاتی در خصوص روند احداث یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان بیان کرد.

همچنین شهرداران مناطق شش، هشت، ۱۰ شهرداری مشهد و فرمانداران درگز، کلات، تربت جام، نیشابور و تایباد گزارشی از میزان پیشرفت احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام در حوزه جغرافیایی مأموریتی خود ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها