آماده‌سازی حرم امام علی (ع) در آستانه ۱۳ رجب+ فیلم

حرم علوی در حال آماده‌سازی به‌مناسبت جشن میلاد امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) است و این آستان در روز‌های آینده با دو هزار و ۱۰۰ شاخه گل طبیعی تزئین می‌شود.
کد خبر: ۵۷۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲ - 30January 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در آستانه میلاد حضرت امیرالمؤمنین امام علی (علیه‌السلام)، حرم علوی (ع) به‌همت خادمان این آستان، گل‌آرایی شد؛ به طوری که شب گذشته بخشی از ایوان نجف با پارچه‌های سبز و سفید تزئین و صبح امروز (دوشنبه) حدود ۵۰۰ شاخه گل طبیعی در این مکان مقدس قرار گرفت.

حدود یک هزار و ۶۰۰ شاخه گل طبیعی دیگر نیز در حال تزئین است تا در روز‌های آینده در گوشه و کنار حرم امام اول شیعیان قرار گیرد و پس از آماده شدن آن‌ها، حرم با دو هزار و ۱۰۰ شاخه گل طبیعی تزئین می‌شود. همچنین سایر پارچه‌های مزین به نام و القاب امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) هم آماده شده و به‌زودی نصب می‌شود.

آماده‌سازی حرم امام علی (ع) در آستانه ۱۳ رجب+فیلم

به گفته متولیان حرم علوی، جشن میلاد حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) همزمان با ۱۳ رجب در ایوان نجف برگزار می‌شود. در شب میلاد آن حضرت نیز قرار است در ایوان علما مراسم جشنی با حضور زائران برگزار شود.

بسیاری از ایرانیان نیز برنامه‌ریزی کرده‌اند تا در روز میلاد امام علی (علیه‌السلام) به این مکان مقدس مشرف شوند و با وجود کاهش تعداد زائران در ماه‌های گذشته، هم‌زمان با ماه رجب تعداد زائران عتبات افزایش یافته است.

در ادامه فیلمی از حال و هوای حرم علوی در آستانه میلاد امام علی (علیه‌السلام) را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/ 118
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار