در نشست خبری شورای هم‌اندیشی بنیاد شهید مطرح شد؛

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران: خبرنگار باید راستگو و دارای منبع موثق باشد

حجت‌الاسلام شکری با بیان اینکه منبع خبر باید روشن و قابل اعتماد باشد، گفت: خبرنگار باید راستگو و دارای منبع موثق باشد. اغراق نکند، سانسور هم نکند، آنچه واقعیت دارد جامع الاطراف بیان کند.
کد خبر: ۵۷۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ - 31January 2023

منبع مجهول و دروغگو نباید پشتوانه خبر باشدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری شورای هم‌اندیشی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: انسان از راه گوش و چشم مسائل را دریافت می‌کند و آن را به درونش انتقال می‌دهد و این درون تحت تاثیر شنیده‌ها و دیده‌ها قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام شکری افزود: بنابراین دریافت‌های سمعی و بصری باید کامل باشد و ابعاد یک واقعه را پوشش دهد و هم تحلیلی که می‌کند باید کاملاً واقعی و حقیقی باشند.

وی افزود: قرآن کریم نیز می‌فرماید از دروغگو سخنی را نشنوید و از شایعه‌ها پیروی نکنید. اگر انسان دروغگو برای شما خبر آورد بررسی کنید. شنیده‌ها در نحوه قضاوت و در تحلیل و بیان و کردار او منعکس می‌شود. منبع خبر باید روشن و قابل اعتماد باشد. کافی نیست که یک خبرنگار آنچه می‌بیند را انتقال دهد، پس و پیش یک واقعه را باید ببیند تا پیام او اثرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به ویژگی‌های راویان اخبار گفت: شرایطی که قرآن برای راوی می‌گذارد و شرایطی که علما در روایات رسیده از پیغمبر (ص) و اهل بیت (ع) را بررسی می‌کنند یک کار جدی است. باید راوی قابل اعتماد باشد، اگر راوی از شبکه خبری معاند اینترنشنال بود و جعل خبر می‌کرد، باید او را کنار گذاشت. منبع مجهول و دروغگو با پشتوانه یک تحلیل نادرست نباید مورد وثوق باشد.

وی در پایان بیان کرد: نگاه انسان به واقعیت که ابعاد مختلف را ببیند مهم است. اگر دید ناقص و با انگیزه‌های تنگ نظرانه باشد قطعا تحلیلش نادرست است. خبرنگار باید راستگو و دارای منبع موثق باشد. اغراق نکند، سانسور هم نکند، آنچه واقعیت دارد جامع الاطراف بیان کند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار